Bio در اینستاگرام یکی از مهمترین بخشهای صفحه شماست، چونکه اکثر افراد قبل از اینکه تصمیم بگیرند صفحه شمارو دنبال بکنند اول بیوگرافی و پستهای شما را بررسی می کنن.
اگر یکBio جذاب ندارید باید بهتون بگیم که ممکنه خیلی از افرادی که قصد دنبال کردن شما رو دارند رو از دست دادید. برای اینکه بیو صفحتون طوری باشه که مخاطبان جذب بشه کافیه چند نکته ساده رو رعایت کنید.
قدم اول :نام شما
عموم افراد برای پیدا کردن هر صفحهای نام شخص ،شرکت ،برند یا حتی نام مستعار رو جستجو میکنن، پس مهمه که شما در بخش name ،نام خودتون رو بطور کامل با املای صحیح بنویسید .اما این همه ی کار نیست…اگر در حرفهای فعالیت میکنید یا تخصصی دارید حتماً او را در کنار نام خودتون قرار بدید .
قدم دوم :مهارت شما
به این فکر کردید که چه چیزی شما را از رقیبان متمایز میکنه؟ اگه مهارت خاصی دارید که فکر میکنید برای مخاطب جذابه پس اون رو در بیو خودتون قرار بدید. همونطور که در اسلاید اول توضیح دادیم یک بیان خوب میتونه باعث بشه تا شما دنبال کنندههای بیشتری بدست بیارید ،پس برای افرادی که صفحه شما را میبینند مهارت تون رو بطور کامل و واضح توضیح بدید.
قدم سوم:کلمات کلیدی
درواقع به کار بردن کلمات کلیدی در بیو بطور مستقیم در دیده شدن پیج شما تاثیر نداره.( بجز نام شما که در اسلایدهای قبلی بهش اشاره کردیم. )اما به شما کمک میکنه تا دنبال کننده های بیشتری به دست بیارید، چطوری؟
کلمات کلیدی در بیو باعث میشه تا اگه کسی کلمه موجود در بیو شمارو جستجو کرد ،صفحتون در نتایج اینستاگرام براش نشون داده بشه.
قدم چهارم :لینک وبسایت
برخلاف سایر رسانههای اجتماعی اینستاگرام در این بخش سرسختتره، چون به شما اجازه میده فقط یک لینک در پروفایل تون قرار بدید .پس باتوجه به این محدودیت باید بهترین لینک رو برای قرار دادن در بخش وبسایت صفحتون در نظر بگیرید. اکثراً از لینک وبلاگ استفاده میکنن، شما هم میتونید لینک صفحه اصلی وبسایت تون یا لینک مقالاتتون رو قرار بدید.
قدم پنجم: ایمیل
علاوه براینکه برای بخش وبسایت میتونید لینک وب سایت خودتون رو قرار بدید، میتونید از ایمیل تون (برای اکانت های غیر بیزینس پیشنهاد میشه) در بیو استفاده کنید. یک مزیت مهم این امر اینه که مخاطبها خیلی راحتتر میتونن فایل های پیوستی که میخوان از طریق دایرکت برای شما ارسال بکنن رو از طریق ایمیل ارسال کنن تا با کیفیت بیشتری دسترسی به فایلهای مخاطب خودتون داشته باشید. (فقط اگه ایمیلها رو دیر جواب میدید این مرحله رو فراموش کنید.)
پس قسمت BIO در اینستاگرام فقط برای نوشتن اسم شما نیست، شما باید مهارتها ،راههای ارتباطی و حتی کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتون رو هم در اون بنویسید.
همین الان به قسمت بایو پیج اینستاگرام تون برید و بایو صفحتون رو تکمیل کنید.