در این مقاله میخوام بهتون نشون بدم که چه مواردی رو باید رعایت کنیم تا در پستی که ارسال می کنیم بازخورد بهتری داشته باشیم یعنی بیشتر دیده بشه.
روز درست ساعت درست
حواست باشه که داری در چه روزی محتوا ارسال میکنی مثلاً نمیتونی انتظار داشته باشی روزی که عموم مردم بهخاطر اتفاقی که افتاده ناراحت هستن پست ارسال کنی و منتظر لایک بالا باشی.
مورد بعدی که باید بهش توجه کنید ساعتی هست که پست رو ارسال میکنید حتماً طبق آمار بخش اینسایت پیج تون ساعت پربازدید رو مشخص کنید و همان موقع ارسال کنید .
کپشن طولانی و مرتب
در الگوریتمهای جدید اینستا گرام کپشن طولانی خیلی مهم شده البته طولانی ،مفید و جذاب نه اینکه صرفاً بنویسید و صفحه رو سیاه کنید مثلاً سعی کنید بخشی از آموزش اطلاعات و خلاصه چیزی که ارائه میدید رو بیارید تو کپشن،بگید که مخاطب احساس نیاز کنه به خوندن کپشن و اینطوری تایم بیشتری رو روی پست شما میمونه و این امتیاز مثبتی هستش.
در قدم بعدی حتماً توجه کنید که متن کپشن رو به چند قسمت تقسیم کنید تا چشم مخاطب اذیت نشه و حتماً از تکنیک اینتر و نقطه استفاده کنید.
از تگ استفاده کنید
لطفاً در قدم اول حتماً خودتون رو روی پستتون تگ کنید تا کسی از طریق هشتگ یا اکسپلور شما رو دید بتونه راحتتر پیداتون کنه
در قدم دوم حتماً سعی کنید رو پستاتون چند نفر رو تگ کنید، به چند دلیل :اول دارید ارتباط خلق میکنید و این همون چیزیه که اینستاگرام میخواد، دوم که در پروفایل تون افراد دیگه دیده میشید احتمالاً، سوماً که اون افراد هم متوجه پست جدید شما می شوند و احتمالاً تعامل میره بالا.
لوکیشن یادتون نره
وقتی روی پستهای خودتون لوکیشن میزنید شانس اینکه به همشهریهای خودتون نشون داده بشید خیلی بیشتر میشه. کسی هم که خود لوکیشن و سرچ بزنه احتمالاً بتونه پیداتون کنه. ما دنبال چی هستیم؟ دیده شدن.
ویرایش پست ممنوع
گفتیم که لایک و کامنت و غیره ارزش میبخشند به پستها و اینستاگرام طبق این ارزش هستش ک تعیین میکنه این پست بیشتر دیده بشه یا نه .وقتی پیجی در دقایق اولیه بعد ارسال ،پستش رو ویرایش کنه تو سیستم دیتایی اینستا،گرام انگار این پست تازه ارسال شده و مقدار لایک و ویدیو و غیره صفر میشه .حالا تصور کنید که پست شما در دقایق بعد زیاد بازخورد نگیره چی میشه؟ کاملاً میره تو زیرزمین اینستاگرام و خیلی کم نشون داده میشهدیگه.
کامنت های طولانی
بعد از ارسال پست وظیفه شما چیه؟ شما باید وقتی پستی رو ارسال کردید حتماً سعی کنید که یک ساعت اول رو آنلاین باشید تا به کامنتها جواب بدید و نرخ تعامل و درگیری پست رو بالاتر ببرید، ولی باید حواستون باشه که سیاست داشته باشید وقتی کسی فقط یه قلب برای شما میذاره شما در پاسخش اسمش رو بیارید و تشکر کنید ازش.
خب به ترتیب برای هر قسمت چند تا نکته دیگه میگم که خیلی مهم هستند و حتماً باید رعایت کنید تا در بلندمدت بتونید پستهای مؤثرتری داشته باشید
بارها گفته شده که پست شما اول به درصدی از مخاطبهای آنلاین خودتون نشون داده میشه و اگه این افراد تعامل خوبی نداشته باشن اون پست کمتر دیده میشه به همین خاطر باید سعی کنید با توجه به اینسایت پیج و تجربه خودتون از شناخت مخاطبها ،شلوغترین ساعت را انتخاب کنید .
برای کپشن ها حواستون باشه که خط اول رو عبارت کوتاهی بنویسید که مخاطب را تشویق به خوندن کنه و بعد هم اینتر بزنید و یک نقطه تایپ کنید و دوباره اینتر بزنید و متن رو بنویسید .
برای تگ کردن حتماً حواستون باشه که افراد مرتبط و دوستان خودتون رو تگ کنید ،نه اینکه مزاحمت ایجاد کنیم چون حتی ممکنه باعث بلاک شدن شما بشه .
لوکیشن رو یادتون باشه یک بار فارسی بزنید یکبار انگلیسی چون ممکنه مخاطب هاتون بعضیاشون فارسی سرچ بزنن بعضیهاشون انگلیسی .
برای بخش کامنت هم باید بگم که وقتی کپشن رو طولانی میکنید اول برای مخاطب ارزش قائل میشید و مخاطب با شما بیشتر ارتباط برقرار میکنه و دوماً که وقتی مخاطب را درگیر کامنت طولانی میکنید مخاطب بیشتر روی پست میمونه و این نمره مثبت محسوب میشه.
البته که این مواردی که گفته شد کامل نیستند ولی رعایت همین موارد کلی کمک میکنه بهتون و البته که در آینده منم بیشتر توضیح میدم براتون.
راستی دیدید این محتوای طولانی چقدر براتون جالب بود و تا آخر خوندین؟
به این میگن ایجاد #نیاز
موفق باشید.