چطور بریم اکسپلور؟

 

خیلی‌ها غول آخر اینستاگرام رو این می‌دونن که پست‌شون بره اکسپلور ،این ذهنیت بشدت اشتباه هستش.

حالا بریم سراغ فرمول رفتن به اکسپلور

دقت کردی؟ یه مدت میای در مورد مثلاً سوتی‌های سحر قریشی سرچ می‌زنی و پست‌های اون عزیز رو می‌بینی، بعد چند روز وقتی می‌ری اکسپلور ،می‌بینی که همه جا پر شده از سحر ،اصلاً هرجا بنگرم سحر تو بینم، یا این‌که پست‌های سوتی طور رو بیشتر می‌بینی.

خلاصه که این برنامه طبق کارهایی گذشتت، نقشه شوم می‌کشه که تو رو بیشتر در این فضا نگه‌داره.حالا بریم ببینیم این رفتارها دقیقاً چی هستن.

چطور پست‌ها رو در قسمت اکسپلور پیشنهاد میده.

براساس پیج هایی که فالو کردیم.

براساس پست‌هایی که لایک کردیم.

براساس پست هایی که کامنت گذاشتیم.

بر اساس تعامل ها مون ،سیو و اشتراک.

خلاصه داستان اینکه اینستاگرام مثل پلیس فتا حواسش به همه چی هست ،یعنی طبق رفتارهای گذشتت، چیزی رو بهت نشون می‌ده که احتمال می‌ده دوسش داری .

واقع‌بین باشیم.

طبیعتاً وقتی شناخت خوبی داشته باشید، می‌دونید که باید چطور رفتار کنید برای رفتن به اکسپلور .

اکسپلور رفتنت کاملاً وابستگی به مخاطب داره یعنی چی ؟یعنی رفتارهای گذشته مخاطبت هستش ک تعیین می‌کنه.

ما کجای داستانییم؟

اگه مخاطبمون با رفتارش تعیین می‌کنه که چی بره قسمت اکسپلورش، پس وظیفه ما چیه این وسط؟ وظیفه ما اینه که محتواهایی رو تولید کنیم که اینستاگرام طبق معیارهای خودش و رفتارهای کاربر ،تشخیص بده این محتوا برای سایر کاربرای مخاطب هدفت هم خوبه. یعنی چی؟ مثال می‌زنم :من در حوزه فروش هنرهای دستی فعالیت می‌کنم ،پیج من دویست تا فالوور داره محتوایی را تولید می‌کنم که بخش زیادی از فالوور ها هم دوسش دارن، یعنی باهاش تعامل برقرار می‌کنند. اینستاگرام میگه  وقتی این دست مخاطب هدف، این محتوا را دوست داشتند پس احتمالاً بقیه مخاطب‌های هدفی هم که پیج رو فالو نکردن این پست رو دوست دارن، این‌طوری می‌شه که من کاندید می شوم برای اکسپلور .

بهترین خودت باش.

اگر می‌خوای بری اکسپلور اصلاً به خود اکسپلور فکر نکن فقط روی فالوور های خود تمرکز کن، مشت نمونه خروار رو دریاب و فعلاً به این مشت برس و هواشون رو داشته باش تا خود اینستاگرام، خروار رو برات رو کنه .

یادتونه قبلاً فوتبال بازی می‌کردیم یکی از حرکت‌های شاخه مون این بود که مثلاً به اصغر نگاه می‌کردیم ولی به اکبر پاس می زدیم اینجا هم داستان همینه.

اکسپلور اینستاگرام

چند تلنگر  خیلی مهم…

لزوماً نیاز به فالوور بالا نیست

لزوماً نیاز به لایک بالا نیست

لزوماً نیاز به کامنت بالا نیست

لزوماً وابسته به یک ساعت اول ارسال پست نیست

لزوماً وابسته به بازدید بالا از هشتگ ها تون نیست

هیچ شخصی هیچ رباتی و هیچ سایتی نمی‌تونه ادعا کنه با یکسری ترفندها شما رو مستقیم می‌بره به اکسپلور پس هیچ دکمه‌ای وجود نداره که عده‌ای ادعا کنند با زدن دکمه شما به اکسپلور می‌رید .

فرمول رفتن به اکسپلور

فرمول رفتن به اکسپلور

مخاطبت رو بشناس

نیازش رو شناسایی کن

برای او نیاز تولید محتوا کن

تو احتمالاً همکارهای زیادی داری پس تمایزخلق کن

قواعد ارسال پست رو رعایت کن

تعاملت رو بالا ببر ،کامنت و دایرکت رو کامل جواب بده

تداوم داشته باش و تداوم داشته و تداوم داشته باش

صبور باش

من برای  اینکه پیجم  بره اکسپلور :

اولاً که نیاز مخاطبم رو شناختم و می‌شناسم

دوماً که تمایز خودم رو ایجاد کردم ،نوع تولید محتوا و نوع توضیح دادنم

سوماً که قواعد ارسال پست رو رعایت کردم

چهارما  آنکه به‌شدت روی کامنت و دایرکت حساسم و سعی می‌کنم حتی اگه شده شب بیدار بمونم که دایرکت و کامنت جواب بدم.

پنجما که تداوم داشتم در این مسیر

باز هم می‌گم که مشت نمونه خروار رو باید بهش توجه کنیم یعنی باید بگم بهتون که اگه شما نتونید همین مقدار فالوور که داری رو راضی نگه‌دارید شانسی برای رفتن به اکسپلور ندارید. ببین اینستاگرام می‌خواد که مخاطب را بیشتر در این فضا نگه‌داره و این عمل با تولید محتوا رقم می‌خوره.

حالا بزارید مجدد مثال بزنم خودم را :من در زمینه اینستاگرام تولید محتوا می کنم پستی رو ارسال می‌کنم و می‌تونم با نوع محتوا و قواعد و تعاملی که با هم اتفاق می‌افته مخاطبم رو درگیر کنم حالا که من تونستم برای مخاطب‌های خودم تعامل و درگیری ایجاد کنم شانس اینو دارم که برم اکسپلور .حالا چطوری؟ یک سری مخاطب‌های دیگری که من رو فالو ندارن از چند روز پیش پست‌ها و پست‌های هم موضوع مرا لایک کردن، سیو کردن یا فالو کردن ،اینستا گرامم احتمال میده که محتوای من رو دوست داشته باشند به همین شکل می‌رم اکسپلور.

پس فرمول خاصی جز این‌که بهترین خودمون باشیم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *