نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام
نمایش محتوا در اکسپلور اینستاگرام

1. مخاطبان خود را بشناسید

شناخت مخاطب اینستاگرامی

 

شما که نمی خواهید یک کیف سامسونت را به یک نوزاد بفروشید اینطور نیست ؟اگر میخواهید محصولاتتان را به فروش برسانیدع ابتدا باید بدانید قرار است به چه کسانی بفروشید. باید از خود بپرسید که مخاطبان شما واقعاً به چه چیزی احتیاج دارند و کسب و کار شما چطور می تواند به آنها کمک کند، برای این کار با بخش اکسپلور اینستاگرام  آغاز کنید.

برای اینکه محتوای تان متناسب با مخاطب تان باشد لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوایی بیشتر تعامل دارند.

به پرسش‌های زیر کمی فکر کنید.

مشتریان هدف شما چه کسانی هستند؟

آنها به چه چیزهایی علاقه مند هستند؟

اکانت اینستاگرام آنها چگونه است؟

چه کسانی را فالو می کنند؟

به این فکر کنید که در بخش اکسپلور اینستاگرام چه فردی ،می خواهید نمایش داده شوید؟ فرد مورد نظرتان به چه چیزهایی علاقه خواهد داشت؟ یک ایده خوب این است که پرسونای مخاطب مورد نظرتان را بسازید. با شناخت بهتر مخاطب هدف تان، راحت تر می توانید با آنها تعامل کنید.

2. به مخاطب گوش دهید

گوش دادن به مخاطب اینستاگرام

 

اهمیت دادن به مخاطب می‌تواند بین به اشتراک گذاشته شدن محتوا یا نادیده گرفته شدن آن تفاوت ایجاد کند. برای اینکه محتوای تان متناسب با مخاطب تان باشد، لازم است بدانید کاربران با چه نوع محتوای بیشتر تعامل دارد. اگر تاکنون اکانت های مرتبط با صنعت خود و مخاطب هدف تان را دنبال کرده باشید احتمالاً می‌دانید باید چه محتوایی تولید کنید تا در بخش اکسپلور اینستاگرام حضور داشته باشید.

3.از هشتگ استفاده کنید

استفاده کردن از هشتگ

 

هشتگ ها چاشنی شبکه‌های اجتماعی هستند .فرق نمی کند مردم از آنها استفاده می کنند یا نه، هشتگ ها برای بازاریابان اهمیت زیادی دارند. اولین کاری که برای دیده شدن محتوایتان  می توانید انجام دهید این است که از هشتگ استفاده کنید و محتوای آن را از گم شدن در میان انبوه محتوا نجات دهید .هشتگها  شبانه روزی کار می‌کنند و هر کس که آنها را جستجو کند نشان داده می شوند .با کشاندن مخاطبان به صفحه شما کار راحت تر می شود. به هر حال خیلی مهم است که روش صحیح استفاده از هشتگ ها را بدانید. یادتان باشد هر چیزی را هشتگ نکنید و مشخصاً درباره موضوع کسب و کارتان باشد.

4.کاربران را به تعامل تشویق کنید

تشویق کاربران به تعامل

 

از هر کاری که می‌توانید برای افزایش تعامل کاربر با محتوای تان انجام دهید، دریغ نکنید تا مخاطبان هدفتان را به دست آورید. هرچه پست اینستاگرامتان  لایک و کامنت بیشتری دریافت کند شانس بیشتری دارد تا در صفحه اکسپلور مخاطب  هدفتان نمایش داده شود. زمانی که عکس یا ویدئویی را منتشر می کنید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید فالوورها یا کامنت های بیشتری داشته باشید؟

برای مثال اگر صاحب برند دکوراسیون داخلی هستید و تصویری از اتاقی که در آن کار می کنید منتشر کرده اید تمام کمپانی ها یا برند های مرتبط با کسب و کار خود را هم تگ کنید تا افراد بیشتری شما را ببینند و حتی می توانید اکانت وبلاگ نویس های مرتبط با دکوراسیون داخلی را هم تگ کنید .اگر برای صفحه اینستاگرام استوری می‌گذارید مطمئن شوید لوکیشن خود را هم مشخص کرده‌اید .با ثبت لوکیشن ،شانس آن برای دیده شدن در استوری های منطقه زندگی خود افزایشمی دهید. همین امر کاربران محلی را با برند شما آشنا می سازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *