نحوه ایجاد راهنماهای اینستاگرام: نصب گام به گام

نحوه ایجاد راهنماهای اینستاگرام: نصب گام به گام

نمی دانید چگونه راهنمای اینستاگرام را تنظیم کنید؟ آیا می خواهید مجموعه مطالبی مانند کاتالوگ را در اینستاگرام تصحیح کنید؟

در این مقاله، شما می آموزید که چگونه راهنماهای اینستاگرام را ایجاد کنید و نمونه هایی را که می توانید برای رونق کسب و کار خود با راهنماهای اینستاگرام مدل کنید، کشف کنید

راهنماهای اینستاگرام چیست؟

راهنماهای اینستاگرام ابتدا در اواسط سال 2020 معرفی شدند و محدود به صنعت بهداشت و سلامت بودند. آنها به عنوان راهی برای ایجاد منابع منفرد در اطراف هر موضوع یا محصول خاصی طراحی شده اند. به عنوان مثال، یک متخصص تغذیه می تواند راهنمای “دستور العمل های سالم تهیه شده در کمتر از 20 دقیقه” یا انواع مختلف موضوعاتی را که در محتوای آنها پوشش می دهند، ایجاد کند.

اینستاگرام سپس در نوامبر 2020 راهنماهایی را برای همه کاربران راه اندازی کرد.

اینستاگرام راهنماها را به عنوان “راهی برای کشف آسان توصیه ها، نکات و سایر مطالب از سازندگان، چهره های عمومی، سازمان ها و ناشران مورد علاقه خود در اینستاگرام” توصیف می کند. راهنماها علاوه بر اینکه می توانند محتوای اینستاگرام خود را گروه بندی و جمع آوری کنند، به شما امکان می دهند از حساب های دیگر محتوا وارد کنید.

در اصل، راهنماهای اینستاگرام آلبوم های جداگانه یا گروه هایی از محتوا هستند که در یک منبع واحد جمع آوری شده اند. راهنماهای اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که ترکیبی از محتوای آموزشی، اطلاعات مربوط به محصول، بینش تیمی، ظاهر پشت صحنه و موارد دیگر را در دسته های مرتبط قرار دهید. این کار باعث می شود مخاطبان شما به راحتی به جستجوی سریع آن پست ها بپردازند، نه اینکه در تمام محتوای خود پیمایش کنید.

خواه یک برند B2C یا B2B باشید – یا هر چیز دیگری برای این موضوع – روش های خلاقانه زیادی وجود دارد که می توانید از راهنماهای اینستاگرام برای جمع آوری و گروه بندی مطالب استفاده کنید که به بهترین وجه به مخاطبان شما خدمت می کند.

شماره 1: یک راهنمای Instagram تنظیم کنید

اگر ایده راهنما هیجان انگیز به نظر می رسد، می توانید چند مرحله سریع را دنبال کنید و شروع به ایجاد خود کنید.
از نمایه اینستاگرام خود، بر روی نماد + در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید و از منوی ایجاد شده جدید، راهنما را انتخاب کنید.

اگر روی علامت + ضربه زده اید اما گزینه افزودن راهنما را ندارید ، به هر نمایه ای که از قبل راهنما تنظیم شده است بروید (به عنوان مثال می توانید ازjenns_trends در Instagram دیدن کنید) و یکی از راهنماهای آنها را باز کنید. به پایین راهنما بروید و گزینه ایجاد راهنمای خود را که در آنجا لیست شده است، خواهید دید.

شماره 2: افزودن محتوا به راهنمای Instagram

در مرحله بعد، نوع راهنمای اینستاگرام را که می خواهید ایجاد کنید، انتخاب کنید و محتوای خود را انتخاب کنید.

برای راهنما می توانید از بین سه گزینه مکانها، محصولات یا پست ها انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که راهنماها فقط مطالب را از پست های فید انتخاب می کنند – نه Instagram Stories. اگر هر پست Instagram Reels یا IGTV در فید به اشتراک گذاشته شده باشد، می توان آن را در راهنماها گنجاند.

در هر یک از گزینه های راهنمای زیر، هنگام انتخاب پست ها، روی تصاویر کوچک پست هایی که می خواهید اضافه کنید ضربه بزنید. شماره ای که در دنباله انتخاب کرده اید در گوشه ظاهر می شود. ارسال ها با این ترتیب با اولین پست در بالای راهنما بارگذاری می شوند. اگر می خواهید محتوای شما به ترتیب زمانی بر اساس تاریخ ایجاد محتوا باشد، ابتدا قدیمی ترین مطالب را انتخاب کنید.

راهنمای اماکن

اگر گزینه Places را دنبال می کنید، می توانید از مکانی که در اینستاگرام ذکر شده انتخاب کنید. آن مکان (یا مکان) را انتخاب کرده و حداکثر پنج پست از محتوای مربوط به آن مکان بارگذاری کنید.

به خاطر داشته باشید که اینستاگرام قصد دارد تمام مطالب عمومی را که با آن مکان برچسب گذاری شده اند، و نه فقط محتوای شما را در آن مکان جمع کند. اگر مشاغل محلی را با مکان فیزیکی (مانند رستوران یا فروشگاه خرده فروشی) اداره می کنید، این می تواند راهی عالی برای برجسته سازی محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) در اینستاگرام باشد که موقعیت تجاری شما را به نمایش می گذارد.

راهنمای محصولات

گزینه Products به شما امکان می دهد پست های اینستاگرام مربوط به یک محصول واحد را جذب کنید. بعد از اینکه محصولات را به عنوان نوع راهنما انتخاب کردید، باید از طریق Instagram Shop یکی را انتخاب کنید. فروشگاه های حساب هایی که دنبال می کنید ابتدا پر می شوند و می توانید در آن مکان ها پیمایش کنید یا یک فروشگاه حساب خاص را جستجو کنید.

پس از انتخاب فروشگاه، محصولی را که می خواهید به آن اختصاص دهید انتخاب کنید و سپس پست های مرتبط با آن محصول را انتخاب کنید. در هر راهنما فقط می توانید از یک محصول استفاده کنید.

راهنمای ارسال ها

اگر گزینه Posts را انتخاب کنید، می توانید از میان پست های موجود در نمایه Instagram خود یا پست های ذخیره شده حساب های دیگر انتخاب کنید. پست هایی را که می خواهید در آن قرار دهید از میان برگه های ارسال شده یا ذخیره شده انتخاب کنید.

اگر می خواهید مطالب دیگران را در راهنمای اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید، ابتدا باید محتوای آنها را ذخیره کنید (با استفاده از نماد نشانک برای اضافه کردن آنها به محتوای ذخیره شده اینستاگرام خود). شما می توانید حداکثر 30 پست را برای اشتراک در یک راهنما انتخاب کنید.

  • شما باید برای خرید ویو اول به سایت و ربات های قابل اعتماد بروید که برترین سایت، سایت (view-instagram است.

شماره 3: یک راهنمای اینستاگرام را قالب بندی کنید

بعد از اینکه محتوا را برای راهنمای خود انتخاب کردید و روی «بعدی» ضربه بزنید، به صفحه قالب می روید تا جزئیات راهنمای خود را تنظیم کنید.

برای هر راهنمای اینستاگرام باید یک عنوان اضافه کنید. اگر این کار را نکنید، وقتی می خواهید به مرحله بعدی بروید خطایی دریافت می کنید. من توصیه می کنم از عناوین روشن و مختصر استفاده کنید. می توانید توضیحاتی را در “این راهنما درباره چیست؟” اضافه کنید. اگر می خواهید جزئیات و زمینه بیشتری فراتر از عنوان داشته باشید، بخش را انتخاب کنید.

همچنین شما می توانید عکس روی جلد راهنمای خود را تغییر دهید، کاری که احتمالاً می خواهید انجام دهید. بیشتر پست های اینستاگرام به صورت مربع 1: 1 قالب بندی می شوند اما جلد راهنما دارای اندازه پرتره 3: 4 است که بر اساس آن تصویر شما را برش می دهد.

توجه داشته باشید که نمی توانید برای تغییر موقعیت تصویر جلد، بکشید. درعوض، می توانید روی Change Cover Photo ضربه بزنید و هر عکسی را از خبرمایه خود انتخاب کنید. نگران نباشید – این باعث تغییر پست های راهنمای شما نمی شود، فقط تصویر روی جلد. همچنین نمی توانید یک عکس سفارشی برای عکس روی جلد بارگذاری کنید. شما باید یکی از فید یا پست های ذخیره شده خود را انتخاب کنید.

بعد، شما باید به هر پست در راهنما یک عنوان اختصاص دهید. راهنما هیچ عنوان یا اطلاعاتی را از پست اصلی وارد نمی کند، بنابراین شما باید یک عنوان و هرگونه توضیح اختیاری برای آن پست تایپ کنید.

اگر می خواهید در این مرحله پست های بیشتری به راهنما اضافه کنید، روی گزینه + افزودن پست ها در پایین صفحه قالب بندی ضربه بزنید.

اگر می خواهید پست ها را در راهنمای اینستاگرام خود مرتب کنید یا حذف کنید، روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای پست راهنمای جداگانه ضربه بزنید. برای حذف آن پست جداگانه، حذف از راهنما را انتخاب کنید. یا روی ترتیب مجدد پست ها ضربه بزنید تا به صفحه بعدی بروید، در آنجا می توانید هرکدام از پست ها را به ترتیب دلخواه بکشید و مرتب کنید.

هنگامی که راهنمای اینستاگرام و پست های آن را قالب بندی کردید، برای رفتن به مرحله بعدی روی Next در گوشه بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

شماره 4: راهنمای اینستاگرام را منتشر کنید

از صفحه اشتراک، می توانید با ضربه زدن روی پیش نمایش در زیر تصویر روی جلد، پیش نمایش راهنمای خود را انجام دهید. اگر آماده انتشار آن هستید، روی Share کلیک کنید. روش دیگر، روی ذخیره به عنوان پیش نویس ضربه بزنید تا برگردید و بعداً ویرایش آن را به پایان برسانید.

هنگامی که بر روی Share (یا ذخیره به عنوان پیش نویس) در اولین راهنمای اینستاگرام خود ضربه بزنید، نماد راهنما – که به نظر می رسد روزنامه است – در نمایه شما ظاهر می شود. پس از انتشار راهنمای شما، دیگران می توانند آن را مشاهده و به اشتراک بگذارند.

شماره 5: راهنمای اینستاگرام را به اشتراک بگذارید و تبلیغ کنید

بله، راهنمای اینستاگرام شما قابل اشتراک است! می توانید آن را در Stories یا از طریق پیام مستقیم (DM) در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. و هرکسی که راهنمای شما را مشاهده کند می تواند آن را نیز به اشتراک بگذارد.

برای به اشتراک گذاشتن راهنما (راهنمای خود یا شخص دیگر)، روی نماد اشتراک (نماد هواپیمای کاغذی) در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید. در منوی پاپ آپ، این گزینه را دارید که آن را در داستان خود به اشتراک بگذارید یا از طریق DM ارسال کنید. مانند هر پیامی، اگر آن را از طریق DM به اشتراک بگذارید، می توانید پیامی را با اشتراک به اشتراک بگذارید تا توضیح دهد که چرا آن را با آن شخص یا گروه به اشتراک می گذارید.

ممکن است بخواهید راهنمای جدید خود را با به اشتراک گذاشتن آن در Stories اینستاگرام خود تبلیغ کنید تا به مردم اجازه دهد از آنچه در این راهنما وجود دارد مطلع شوند و آنها را تشویق کنید تا آن را برای یافتن راهنمایی، منابع، اطلاعات، جزئیات و غیره بررسی کنند. بگذارید مردم بدانند اطلاعاتی برای دسترسی آنها وجود دارد.

نتیجه

خواه راهنمای اینستاگرام را به عنوان کاتالوگ محصولات خود ایجاد کنید، هم مکان کسب و کار خود را از طریق UGC به نمایش بگذارید و یا نکات و پست های آموزشی را به مخاطبان خود ارائه دهید، روش های خلاقانه بسیاری وجود دارد که می توانید از راهنماها برای سودآوری شما و پیروان خود در اینستاگرام استفاده کنید.

شما چی فکر میکنید؟ آیا هنوز راهنماهای اینستاگرام ایجاد نکرده اید؟ آیا می خواهید بعد از خواندن این مقاله امتحان کنید؟ لطفاً نظرات یا نکات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *