اینستاگرام Checkout

اینستاگرام Checkout

تکامل سریع اینستاگرام از یک برنامه سرگرم کننده به اشتراک گذاری عکس به یکی از قوی ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال، چیزی خیره کننده نبوده است. امروز غول شبکه های اجتماعی از ویژگی های بی شماری برای بازاریابان برخوردار است و Instagram Checkout آخرین ویژگی بازاریابی است که انقلابی در این پلتفرم برای خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است.

در این وبلاگ، تمام مواردی را که بازاریابان مشتاق باید در مورد استفاده از Checkout بدانند تا مشتریان وفادار خود را از فالوئرهای اینستاگرام خود خارج کنند، شرح خواهیم داد.

Instagram Checkout چگونه کار می کند؟

قبل از اینکه اینستاگرام ویژگی Checkout خود را اجرا کند، در حال حاضر با ایجاد اجازه برای ایجاد پست های “قابل خرید”، به مارک ها و تأثیرگذاران کمک زیادی کرده است. برای اینکه پست ها «قابل خرید» باشد، تمام آن علامت های تجاری و اینفلوئنسرها این بود که برچسب های محصول را به پست های خود اضافه کنند. کاربران علاقه مند اینستاگرام مجبور بودند بر روی برچسب های محصول ضربه بزنند، که به این ترتیب آنها را دوباره به سایت های تجارت الکترونیکی مختلفی که می توانند محصولات را خریداری کنند هدایت می کنند.

در حالی که این پست های “قابل خرید” مزایای خود را داشتند، یک ناراحتی عمده وجود داشت. کاربران مجبور شدند برای تکمیل خریدهای خود از اینستاگرام خارج شوند. ایده پشت Instagram Checkout ساده بود. برای تسهیل خرید در داخل اینستاگرام. این ویژگی اولین بار در مارس 2019 آغاز شد، زمانی که Insta با 26 مارک معروف جهان (از جمله نایک و زارا) برای آزمایش آن ثبت نام کرد.

نتایج موفقیت آمیز بود، و همین امر باعث شده است که اینستاگرام این ویژگی را برای همه تأثیرگذارها و مشاغل واجد شرایط در ایالات متحده ارائه دهد. با استفاده بیشتر و بیشتر از مزایای Checkout، اینستاگرام قرار است فراتر از وضعیت پلتفرم رسانه های اجتماعی خود باشد. به زودی، چیزی کمتر از یک بازار تجارت الکترونیکی نخواهد بود.

برای استفاده از ویژگی Instagram Checkout، کسب و کار شما باید شرایط واجد شرایط بودن را برآورده کند:

  • این مشاغل باید فروشنده کالاهای فیزیکی باشد زیرا این ویژگی برای مشاغل ارائه دهنده خدمات در دسترس نیست.
  • نمایه Insta کسب و کار باید یک نمایه کسب و کار باشد.
  • نمایه Insta به یک صفحه تجاری در Facebook متصل است.
  • این تجارت با سیاست های تجاری اعلام شده توسط اینستاگرام مطابقت دارد.

مزایا

  • سود برای مشاغل کوچکتر: مشاغل کوچک که تازه فعالیت خود را شروع کرده اند دسترسی به مخاطبان هدف خود را در پرتال های تجارت الکترونیکی بزرگ مانند آمازون دشوار می دانند. حتی اگر آمازون به مشاغل کوچک اجازه می دهد تا محصولات خود را در وب سایت خود لیست کنند، بیشتر فضای تبلیغات را بازیکنان مشهور اشغال می کنند، فقط به این دلیل که پول بیشتری برای انجام مبارزات انتخاباتی دارند.
    با این حال، Instagram Checkout یک بازی ساز برای مشاغل کوچک است، اساساً به این دلیل که Insta هنوز هم عمدتا یک بستر رسانه های اجتماعی است. صرف نظر از جایگاه شغلی شما، پست های شما لایک و اشتراک اینستاگرام را از صفحه هایی که به طور فعال به محصولات شما علاقه مند هستند، بدست می آورد. در نتیجه، کسب و کار شما و محصولاتش همیشه افراد متخلف را در این سیستم عامل پیدا می کنند.
  • امکاناتی برای مشاغل فقط در اینستاگرام: به لطف ویژگی Instagram Checkout می توان بدون نیاز به وب سایت جداگانه، یک تجارت آنلاین در اینستاگرام راه اندازی کرد. اگرچه مسیر فقط Insta برای مشاغل متوسط ​​و بزرگ منطقی نخواهد بود، اما برای مشاغل کوچک قابل تأمل است.
    بله، داشتن یک وب سایت اختصاصی کسب و کار می تواند مزایای بی شماری داشته باشد، اما چندین هزینه مرتبط ممکن است برای مشاغل کوچک بسیار گران باشد. مشاغل تجارت الکترونیک مجبورند برای نام دامنه خود، خدمات میزبانی وب و همچنین نرم افزار سبد خرید پول تهیه کنند. درگاه های پرداختی که وب سایت ها برای پردازش معاملات استفاده می کنند نیز باید پرداخت شوند. با این وجود، وقتی صحبت از Instagram Checkout می شود، چنین هزینه هایی نگران نیست.
  • پشتیبانی از ادغام با سایر سیستم عامل های فروش: اگر تجارت شما در سیستم عامل های تجارت الکترونیکی آنلاین معروف مانند BigCommerce ،CommerceHub و Shopify فروشگاه دارد، می توانید آنها را به راحتی با Instagram Checkout ادغام کنید.
    یکپارچه سازی آسان، از نظر تدارکات و عملکرد، سطح سازگاری بیشتر از گذشته را برای کسب و کارها تسهیل می کند. در نتیجه، شما می توانید به جای نگرانی در مورد جنبه های لجستیکی، زمان بیشتری را صرف بهبود جنبه های اصلی کسب و کار خود کنید.
  • موانع کمتر برای خریداران علاقه مند: در بسیاری از وب سایت های تجارت الکترونیکی، فرآیند خرید آنلاین پیچیده است و خریداران احتمالی باید چندین مرحله را قبل از اینکه خریدهای خود را نهایی کنند، انجام دهند. از آنجا که در عصر حاضر سطح صبر اکثر کاربران باهوش اینترنتی کم است، یک تجربه خرید پیچیده آخرین چیزی است که آنها می خواهند. در نتیجه، سبدهای خرید اغلب کنار گذاشته می شوند، که به طور قابل توجهی بر فروش کسب و کار تأثیر می گذارد.

با این حال، ویژگی Instagram Checkout موفق می شود روند خرید فوق العاده ساده باشد. این واقعیت که خریدها می توانند مستقیماً در اینستاگرام و بدون ترک برنامه انجام شوند، باعث افزایش فروش و افزایش نرخ تبدیل می شود. همچنین، خریداران باید فقط یک بار اطلاعات مربوط به پرداخت خود را پر کنند، در حالی که هنگام خرید از وب سایت های خود، مجبورند اطلاعات را به طور مکرر به مارک های مختلف ارائه دهند. در کل، Instagram Checkout دقیقاً همان چیزی است که خریداران انگیزه آنلاین به آن نیاز داشتند.

محدودیت ها

بله، Instagram Checkout یک ویژگی امیدوار کننده است که با گذشت زمان بهتر می شود. اگرچه دلیلی وجود ندارد که استفاده از این ویژگی را برای آسان کردن مشتری وفادار در فالوورهای واقعی اینستاگرام خود شروع نکنید ، اما محدودیت های خاصی نیز وجود دارد که باید با آنها کار کنید. بیایید نگاهی دقیق به آنها بیندازیم.

  • هزینه های معامله: انجام معاملات از طریق Instagram Checkout به مشاغل نیاز دارد که 5٪ برای هر بار حمل و نقل را بپردازند که مبلغ آن به ازای هر 8 دلار هزینه 0.50 دلار است.
  • مدیریت داده های کاربر: اگر کاربر اینستاگرام از طریق Instagram Checkout خرید کند، این پلت فرم رسانه های اجتماعی است و نه فروشنده که حق دسترسی به داده های مشتری را دارد. این بدان معنی است که کسب و کارها اطلاعات ارزشمندی مانند شناسه های ایمیل مشتری را که برای ارسال ایمیل و خبرنامه تبلیغاتی استفاده می کنند، از دست می دهند.
  • کنترل محدود بر تجربه مشتری: مشاغل دارای وب سایت خاص خود می توانند بر اساس سلیقه و ترجیحات مخاطبان هدف خود، ظاهر، احساس و پاسخ کاربران خود را تعیین کنند. با این حال، این به سادگی با Instagram Checkout امکان پذیر نخواهد بود. آنچه کسب و کارها و افراد تأثیرگذار می توانند کنترل کنند پست های «قابل خرید» آنها است که پس از مدتی محدودیت در آنها احساس می شود.

چگونه می توان از Instagram Checkout نهایت استفاده را برد

لازم به یادآوری است که Instagram Checkout هنوز یک ویژگی جدید است و با گذشت زمان ، شاهد پیشرفت هایی خواهیم بود. با این وجود، با توجه به مزایا و محدودیت های احتمالی آن، در اینجا چند روش وجود دارد که از طریق آن افراد تأثیرگذار، بازاریابان و مشاغل می توانند بیشترین بهره را ببرند:

  • عرضه انحصاری محصول در اینستاگرام: حتی اگر صفحه اینستاگرام شما یک گروه فالوور کوچک اما اختصاصی داشته باشد، با راه اندازی محصولی منحصراً در اینستاگرام می توانید از نظر فروش محصول معجزه کنید. با این کار پیروان Insta شما احساس ارزشمندی و قدردانی بیشتری می کنند و آنها را برای خرید محصول ترغیب می کند.
    راه اندازی محصولات انحصاری در اینستاگرام همچنین می تواند بینشی صادقانه درباره محدودیت های محصولات شما داشته باشد. آن را به عنوان آزمایش محصول در نظر بگیرید. بسته به نحوه فروش، می توانید تصمیم بگیرید که محصول را در سیستم عامل های دیگر در دسترس قرار دهید. اگر فالوورهای اینستاگرام شما نظرات جنجالی را ترک کنند، می توانید محصول خود را قبل از اینکه در دسترس مخاطبان بیشتری قرار دهید، بهتر کنید.
  • همکاری با اینفلوئنسرها: اگر کسب و کار شما باید رشد بیش از صفحه رسمی اینستاگرام خود را تجربه کند ، باید همکاری با اینفلوئنسرها را در نظر بگیرید. اینفلوئنسرها مخاطبان وفادار خود را دارند و اگر می توانید محصولات خود را به آنها معرفی کنید، می توانید به سرعت نه تنها دنبال کنندگان جدید بلکه خریداران جدید را نیز به دست آورید.
    با این حال، همکاری با اینفلوئنسرها ملزم به پرداخت هزینه آنها برای هر پستی است که آنها برای تبلیغ محصولات شما بارگذاری می کنند. هرچه اینفلوئنسر فالوور بیشتری داشته باشد، برای هر پست شارژ بیشتری می کند.
  • استفاده مداوم از CTA و برچسب های محصول: در تمام پست های خود در Insta، اطمینان حاصل کنید که به طور مداوم از برچسب های تماس برای اقدام (CTA) و محصولات استفاده می کنید. استفاده مداوم از این عناصر این اطمینان را به شما می دهد که پیروان شما می دانند که شما در Insta می فروشید و آنها به دیدن آنچه شما ارائه می دهید تشویق می شوند.
    جدا از به نمایش گذاشتن محصولات خود از طریق تصاویر، یک توضیحات نوشتاری جذاب و مختصر، همراه با CTA به صورت هشتگ نیز داشته باشید. به عنوان مثال، بسیاری از مشاغل و افراد تأثیرگذار از “#taptoshop” برای تشویق پیروان خود به خرید محصولات استفاده می کنند.
  • به Instagram Checkout به عنوان یکی از بسیاری از ابزارهای بازاریابی فکر کنید: فقط به این دلیل که پیروان شما می توانند از ویژگی Insta’s Checkout برای خرید محصولات خود استفاده کنند، به این معنی نیست که شما فقط باید خریدها را از طریق سیستم عامل تبلیغ کنید. به عنوان مثال، اگر پستی را با برچسب محصول و CTA در توضیحات بارگذاری کرده اید، می توانید پیروان خود را نیز تشویق کنید که از وب سایت شما بازدید کنند، درست است؟
    اگرچه آدرس وب سایت شما در توضیحات پست شما یک لینک قابل کلیک نیست ، اما مطمئناً در بیوگرافی شما خواهد بود. بنابراین درج در مورد همه پست های “قابل خرید” شما شامل مواردی مانند “بررسی بیوگرافی برای پیوند به وب سایت رسمی” توصیه می شود. در نهایت، باید به یاد داشته باشید که Instagram Checkout یکی از چندین ابزار بازاریابی در اختیار شماست.

نتیجه

اینستاگرام با گذشت هر سال همچنان بزرگتر می شود و با Checkout، گامی جدی در رفع شکاف بین تجارت الکترونیک و سیستم عامل های رسانه های اجتماعی برداشته است. اگرچه محدودیت هایی دارد اما اگر به تصویر بزرگتر نگاه کنید، هیچ بحثی وجود ندارد که نکات مثبت بیشتر از منفی ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *