اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید.

اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که باید از آنها اجتناب کنید

بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه فعال در اینستاگرام دارند. این دستیابی باعث شده است که اینستاگرام بهترین بستر برای رشد برند شما و ایجاد اعتبار باشد. طی چند سال گذشته، مارک های برتر، کارآفرینان هوشمند، تأثیرگذارهای شبکه های اجتماعی و افراد مشهور از اینستاگرام به نفع خود استفاده کرده اند. پس چرا شما نکردید؟

اینستاگرام به شما امکان می دهد یک نمایه تجاری ایجاد کنید و نام تجاری خود را به صورت رایگان در اینستاگرام تبلیغ کنید. فقط با چند مرحله ساده می توانید حساب خود را در دسترس کاربران علاقه مند قرار دهید. آسان به نظر می رسد، درست است؟

این اتفاق خواهد افتاد – همین که بفهمید چگونه از اشتباهات رایج در بازاریابی اینستاگرام جلوگیری کنید و به هدف بازار هدف خود برسید. در این مقاله، ما در مورد این اشتباهات بازاریابی بحث خواهیم کرد:

خرید فالوور اینستاگرام

برای کسب و کار شما بهتر است به جای انتخاب روش غیر طبیعی خرید فالوور، دنبال کنندگان واقعی اینستاگرام را از طریق ارگانیک بدست آورید. اگر نمی خواهید به تجارت خود آسیب برسانید، باید بسیار مراقب باشید. خرید فالوور از مصنوعی ترین استراتژی ها برای ایجاد روابط طولانی مدت با فالوورهای شما است. هنگام خرید فالوور، به موارد زیر منجر می شود:

تعامل کمتر – اگر دنبال کننده هستید، با افرادی درگیر می شوید که برند شما را جذب نمی کند و نمی خواهد با آن درگیر شود. شما برای اعدادی که شامل چندین حساب جعلی است، پرداخت خواهید کرد.
از دست دادن اعتبار و صداقت – در این جهانی که ما در آن زندگی می کنیم، هر شخص برداشت متفاوتی از اخلاق دارد. بنابراین، تعریف اخلاق پیچیده تر از آن است که فکر می کنید. برخی از افراد متوجه نخواهند شد که شما دنبال کنندگان را خریداری کرده اید. اما، اگر فقط طی چند روز از 100 به 100000 دنبال کننده بروید، مردم مشکوک می شوند و صداقت شما را زیر سوال می برند.

خرید بازدید اینستاگرام 

داشتن یک حساب خصوصی

جامعه اینستاگرام به آنچه شما می توانید ارائه دهید علاقه مند است. اگر حساب خود را به صورت خصوصی تنظیم کنید، این فرصت ها محدود می شوند. شما در حال ایجاد دیواری بین نام تجاری خود و مخاطبان خود هستید و در نهایت سریعترین و رایج ترین دلیل از دست دادن پیروان خود خواهید بود. دو دلیل اصلی در پشت آن وجود دارد:

اگر حساب خصوصی دارید، باید درخواست پیروان را تأیید کنید. این نام تجاری شما را دست و پاگیر و پیچیده می کند.
از آنجا که افراد نمی توانند نمایه شما را ببینند، دیگر علاقه خود را به تجارت شما از دست خواهند داد.
داشتن حساب عمومی بسیار مهم است. برای عمومی کردن حساب خود، از تنظیمات حریم خصوصی بازدید کرده و تنظیمات حساب را برای باز کردن تغییر دهید. این به افزایش سریع تعداد دنبال کنندگان شما منجر می شود.

حساب شخصی شما می تواند خصوصی باشد. با این حال، خصوصی کردن حساب کسب و کار شما معنایی ندارد. باید در دسترس عموم باشد. با این کار، شانس خود را برای مخاطبان بیشتر و بیرون کشیدن پتانسیل ها افزایش می دهید.

اگر افرادی که به تجارت یا محصول شما علاقه مند هستند ببینند که حساب شما به صورت خصوصی تنظیم شده است، فکر می کنند شما دنبال کننده نمی خواهید. حتی ممکن است آنها تصور کنند که باید منتظر بمانند تا شما به حساب خود وارد شوید و درخواست آنها را بپذیرید. کاربران اغلب از حساب های خصوصی خود پاک می شوند. با بررسی مجدد وضعیت حساب خود اطمینان حاصل کنید که همان اشتباه را مرتکب نشده اید.

ارسال بیش از حد یا عدم ارسال کافی

اگر مدتی است که از اینستاگرام استفاده می کنید، باید بدانید که ارسال بیش از حد در اینستاگرام منع بزرگ محسوب می شود. عادت ارسال مداوم شما می تواند پیروان شما را آزار دهد. با این حال، اگر پست کافی ارسال نمی کنید، ممکن است پیروان شما را فراموش کنند یا فکر کنند که از حساب خود غافل شده اید. به همین دلیل مهم است که قبل از ارسال هر چیزی در اینستاگرام، شما یک استراتژی ایجاد کنید که فاصله مناسب بین پست های شما را تعیین کند.

به یاد داشته باشید که زمان بندی همه چیز است. فاصله بین پست ها باید ایجاد شود تا انتظارات مخاطبان شما از نحوه عملکرد حساب خود را تنظیم کنید. درست مثل اینکه یک فروشگاه ساعت کاری خود را به صورت هفتگی تغییر نمی دهد، شما هم نباید فروشگاه خود را تغییر دهید. اینستاگرام خود را با همان مطالب بیش از حد بار نکنید و حساب خود را بهم بزنید. هر چیزی را که مربوط به تجارت یا نام تجاری شما نیست ارسال نکنید.

هدف شما باید ارسال منظم پست باشد. می توانید از ابزارهای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی استفاده کنید که به ارسال مطالب 2 تا 3 بار در روز کمک می کند. تمرکز روی کیفیت و نه کمیت بسیار مهم است.

عدم استفاده از هشتگ یا استفاده نادرست از آنها

هشتگ ها عنصر مهم بازاریابی اینستاگرام هستند. می توانید از آنها برای سازماندهی و تبلیغ نام برند خود استفاده کنید. اگر از آنها به درستی استفاده کرده باشید، مشتریان علاقه مند به خدمات و محصولات شما به راحتی می توانند شما را پیدا کنند. هشتگ ها را نادیده نگیرید. این یک اشتباه رایج است که بسیاری از مارک ها و مشاغل انجام می دهند. هشتگ ها راهی برای مشتریان بالقوه است که شما را پیدا کرده و پست های شما را دنبال می کنند.

وقتی نوبت به کشف پست های شما در اینستاگرام می رسد، هشتگ ها نقش مهمی دارند. با این حال، مردم اغلب هنگام استفاده از آنها اشتباه می کنند. آنها یا اصلاً از آنها استفاده نمی کنند یا از موارد نامناسب استفاده می کنند. هشتگ ها باید کوتاه، مرتبط و به راحتی قابل جستجو باشند. هشتگ هایی را که در بین شما محبوب هستند جستجو کنید و از آنها در پست های خود استفاده کنید. با این کار توجه کاربر را به مارک یا تجارت خود جلب خواهید کرد. مردم از هشتگ برای کشف چیزهای جدید در سیستم عامل استفاده می کنند. بنابراین، هرچه هشتگ های مرتبط تری در پست های خود استفاده کنید، محتوای شما در فیدهای افراد بیشتر نشان داده می شود و به حساب شما بازدید می کند. بین اشتیاق پست و تعداد هشتگ موجود در پست همبستگی وجود دارد.

شما می توانید حداکثر 30 هشتگ به یک پست در اینستاگرام اضافه کنید. اگر می خواهید آنها را موثر قرار دهید، باید از هر یک به درستی استفاده کنید. مخاطب مربوطه را نشان کنید تا بتواند پست ها را با نام مارک شناسایی کند. ایده پشت این قرار دادن هشتگهایی است که قابل جستجو باشند. استفاده از هشتگ های نادرست یا استفاده بیش از حد از آنها می تواند به تجارت شما آسیب برساند.

شما نمی توانید یک استراتژی واحد دنبال کنید و انتظار داشته باشید که تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. آنچه شما نیاز دارید یک برنامه است. شما باید عملکرد هشتگ ها را به طور مداوم بررسی کنید و مواردی را که مخاطبان بیشتری دارند و میزان تعامل را افزایش می دهند ردیابی کنید. آن را ساده نگه دارید و خاص باشید.

نادیده گرفتن تجزیه و تحلیل

اگر از Instagram Analytics استفاده نمی کنید، اطلاعات زیادی را که می تواند در برنامه ریزی برای فعالیت های آینده به شما کمک کند، از دست می دهید. با استفاده از این تجزیه و تحلیل ها می توانید بررسی کنید چه پست هایی نتیجه می گیرند و چه چیزی منابع شما را هدر می دهد. همچنین، به شما کمک می کند درک بهتری از مشتریان خود داشته باشید. وقتی از علایق، رفتار خرید آنلاین و اطلاعات جمعیتی پیروان خود آگاهی دارید، می توانید محتوایی ایجاد کنید که با دنبال کنندگان خود ارتباط بهتری داشته باشد. Instagram Analytics شما به شما دانش می دهد تا توجه شایسته پیروان خود را به آنها جلب کنید.

تعامل با پیروان شما نیست

اگر تعداد زیادی فالوور می خواهید، باید به دنبال کنندگان خود پاسخ دهید. تعامل با پیروان خود اطمینان از گسترش محبوبیت شما را می دهد. این نشان می دهد که برند شما مایل است به درستی به پیروان خود خدمت کند. عدم پاسخ به آنها فقط باعث آسیب رساندن به برند و تجارت شما می شود.

وقتی کسی در مورد مارک یا محصول شما در مورد پست شما نظر داد ، کمی وقت بگذارید تا به آن پاسخ دهید. حتی اگر آنها پیشنهادی ارائه می دهند یا از خدمات شما انتقاد می کنند، آن را بپذیرید و بسیار متواضعانه پاسخ دهید. همچنین، وقتی یک پیرو یا مشتری از نظر خدمات یا محصولات خود به کمک احتیاج دارد، مجبورید خدمات مشتری واقعی را به آنها ارائه دهید. در بعضی موارد، شما باید با ارائه گزینه ای برای ارسال مستقیم ایمیل به شما، نگرانی های شخصی خود را برطرف کنید تا بتوانید از پس حل مشکل برآیید. به این ترتیب، شما در حال ایجاد ارتباط با مشتریان خود هستید. تبادل پیام با پیروان خود یک روش عالی برای وارد کردن ارزش در نام تجاری شما است.

تعامل با پیروان خود منجر به حفظ و رشد می شود. از طریق تعامل، مخاطبان می توانند برند شما را بهتر بشناسند و بشناسند. از طرف دیگر، شما می دانید که مشتریان شما به چه چیزهایی نیاز دارند و از شما انتظار دارند.

در حالی که شما به مشتریان خود پاسخ می دهید، مهم است که خلاق باشید. این روش بهتر از ارسال محتوایی است که به نظر می رسد مانند یک تبلیغ است.

لایک و نظرات اینستاگرام در مورد پست به معنای علاقه مند بودن دنبال کنندگان به برند شما است. بنابراین، هر بار که پاسخ می دهید، باعث می شود احساس کنند سهم آنها شناخته شده است. حتی اگر آنها نظر مثبت یا منفی می دهند، شما باید پاسخ دهید. از هر نظر منفی به عنوان فرصتی برای رشد استفاده کنید. با پاسخ دادن به آنها، شما نشان می دهید که برای بحث آماده هستید. اگر پاسخی دریافت نکنند، دیگر چیزی ارسال نخواهند کرد. شما به عنوان یک حساب تجاری، به پیروانی نیاز دارید که بتواند نام تجاری شما را تبلیغ کرده و رشد کسب و کار شما را بهبود ببخشد.

بنابراین، اگر مرتکب برخی یا همه اشتباهات فوق الذکر در بازاریابی اینستاگرام شده اید، وقت آن است که استراتژی خود را تغییر دهید. هرگز برای بازگشت به مسیر درست دیر نیست. فقط مطمئن شوید که این اشتباهات را مرتکب نشده اید، و یک حساب کاربری خوب در اینستاگرام خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *