بازاریابی از طریق لایو اینستاگرام

بازاریابی از طریق Instagram Live

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر ماهانه، پادشاه بی چون و چرای همه سیستم عامل های رسانه های اجتماعی است. امروزه این پلتفرم به ابزاری برای بازاریابی تبدیل شده است که مشاغل در هر اندازه برای استفاده از مخاطبان هدف خود و تبلیغ محصولات و / یا خدمات خود از آن استفاده می کنند.

در حالی که Insta از ویژگی های بی شماری برای استفاده بازاریابان برخوردار است، Instagram Live، یکی از جدیدترین ویژگی های این پلتفرم، پتانسیل بازاریابی در پلتفرم را به ارتفاعات سرگیجه آور می رساند. در این پست، ما به ویژگی Instagram Live نگاه می کنیم، اینکه چرا می تواند مکان های تجاری شما را اشغال کند و چگونه می توانید از آن استفاده بهینه کنید. بیایید وارد آن شویم!

Instagram Live: آن چیست و چگونه می تواند برای کسب و کارها مفید باشد؟

Instagram Live بخشی از ویژگی Instagram Stories است و به کاربران امکان می دهد فیلم های زنده ارسال کنند. افرادی که فیلم های زنده را تماشا می کنند می توانند با پرسیدن س andال و به اشتراک گذاشتن نظراتشان، در زمان واقعی با آنها ارتباط برقرار کنند.

در حالی که ماهیت Instagram Live کاملاً شبیه به Facebook Live و YouTube Live است، از چندین ویژگی تشکیل شده است که آن را برای کسب و کارها منحصر به فرد و بسیار امیدوار کننده می کند. بیایید نگاهی دقیق به آنها بیندازیم.

  • اول در فید Stories: فید Stories در بالای رابط Instagram نمایش داده می شود، یعنی این اولین چیزی است که مردم هنگام باز کردن برنامه Instagram در تلفن یا مرورگرهای خود مشاهده می کنند.
    وقتی با استفاده از ویژگی Instagram Live به صورت مستقیم شروع به کار می کنید، این به طور خودکار اولین داستانی است که در خبرمایه دنبال کنندگان شما ظاهر می شود. موفقیتی که ویژگی Instagram Stories به خود دیده است تضمین می کند که درصد قابل توجهی از دنبال کنندگان اینستاگرام شما فیلم های زنده شما را تماشا می کنند.
  • اعلان ها: چه اتفاقی می افتد که فیلم های Live Instagram شما وقتی دنبال کنندگان از برنامه استفاده نمی کنند، چه اتفاقی می افتد؟ فکر می کنید که در چنین شرایطی آنها فیلم های شما را از دست می دهند، درست است؟
    اشتباه! به طور پیش فرض، اینستاگرام هنگام پخش مستقیم از طریق اعلان های فشرده، به دنبال کنندگان شما اطلاع می دهد. در حالی که پیروان گزینه غیرفعال کردن اعلان های فشاری برای فیلم های زنده را دارند، اما این واقعیت که به طور پیش فرض فعال شده است به این معنی است که پیروان بیشتری احتمالاً فیلم های شما را مشاهده می کنند.
  • حضور 24 ساعته در پخش پس از خبرخوان: وقتی پخش ویدیوی زنده اینستاگرام خود را به پایان برسانید، به مدت 24 ساعت اضافی به عنوان استوری اینستاگرام شما باقی می ماند.
    این اجازه می دهد تا دنبال کنندگانی که ویدیوی زنده شما را از دست داده اند، بعداً از مطالب شما مطلع شوند. اگر افراد پس از پایان پخش مستقیم فیلم را تماشا کنند، مشارکت در زمان واقعی امکان پذیر نیست، اما با این وجود امکان افزایش محتوای زنده شما فراهم می شود و باعث افزایش آگاهی از برند می شود.
  • همکاری: در حالی که همکاری های مفصل هنوز در Instagram Live امکان پذیر نیست، می توانید یک نفر را اضافه کنید تا صفحه را با شما به اشتراک بگذارد.
    برای مشاغل و مارک هایی که می خواهند جلسات پرسش و پاسخ انجام دهند، هیچ چیز بهتری وجود ندارد. با استفاده از این ویژگی اساسی همکاری، می توان مصاحبه ها و گفتگوهای کامل را انجام داد.

کمپین های بازاریابی زنده اینستاگرام: برخی ایده ها

در حالی که کاربران عادی اینستاگرام غالباً فقط برای سرگرمی به زندگی خود ادامه می دهند، مشاغل باید برای انجام مبارزات بازاریابی با استفاده از Instagram Live برنامه خاصی داشته باشند. در اینجا برخی از ایده های مبارزاتی وجود دارد که می توانید با استفاده از Instagram Live از مارک خود و محصولات و یا خدمات آن استفاده کنید:

  • پیش نمایش های محصول: بنابراین نام تجاری شما در آستانه عرضه آخرین محصول خود است و شما می خواهید پیروان واقعی اینستاگرام خود را از آن آگاه کنید. پخش زنده اینستاگرام را شروع کنید و برخی از جالب ترین ویژگی های محصول را برجسته کنید. همچنین می توانید مخاطبان خود را در مورد تاریخ عرضه محصول آگاه کنید. همچنین می توانید برای پیش سفارش محصول از وب سایت رسمی تجارت یا پورتال تجارت الکترونیکی، پیوندی به بینندگان ارائه دهید.
  • راه اندازی محصول: راه اندازی محصولات Instagram Live می تواند به طرز باورنکردنی در آگاه ساختن پیروان اینستاگرام از میزان ارزش گذاری آنها بسیار موثر باشد. فیلم های راه اندازی محصول می توانند نمایش دقیق محصولات و پیوندهای خرید مربوط به آن را داشته باشند.
  • فیلم های آموزشی: فیلم های زنده آموزشی می توانند برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ارائه اطلاعات ارزشمند به آنها در رابطه با موضوعات مرتبط با تجارت شما، عالی باشند. به عنوان مثال، یک نوازنده می تواند به صورت مستقیم پخش شود و درباره برخی اشتباهات رایج که مبتدیان هنگام تمرین مرتکب می شوند صحبت کند.
  • جلسات پرسش و پاسخ: پیروان شما ممکن است چندین س forال از شما داشته باشند که قبلاً هرگز فرصتی برای پرسیدن آنها نداشته اند. پخش مستقیم را شروع کرده و آن را به جلسه پرسش و پاسخ تبدیل کنید تا به س questionsالات پیروان خود پاسخ دهید. چنین جلسات پرسش و پاسخ می تواند سطح اعتماد و ارتباط عاطفی بین یک برند و مخاطبان آن را به طور قابل توجهی بهبود بخشد.

اینها تنها برخی از ایده هایی است که می توانید با استفاده از ویژگی Instagram Live تجربه کنید. با خیال راحت قالب ویدیویی خود را برای ارائه چیزی واقعاً منحصر به فرد برای مخاطبان خود ایجاد کنید.

نحوه استفاده بهینه از Instagram Live: نکات برتر

بنابراین اکنون که همه چیز در مورد ویژگی Instagram Live را می دانید، وقت آن است که نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید. در اینجا برخی از نکات برتر برای کمک به ویدیوهای Live Instagram شما دارای حداکثر دید و دسترسی هستند.

  • به طور مداوم به زندگی بپردازید: اگر یک بار به صورت زنده بروید و سپس برای دو ماه آینده دوباره از این ویژگی استفاده نکنید، نمی توانید انتظار داشته باشید که ویژگی Instagram Live به شما پاداش دهد. برای دیدن بهترین نتایج، باید یک برنامه جداگانه برای پخش زنده ایجاد کنید و از همه مهمتر، باید به آن پایبند باشید. به عنوان مثال، شما می توانید تصمیم بگیرید که هر دوشنبه ساعت 9 شب به زندگی ادامه دهید. همچنین می توانید برای هر روزی که پخش زنده می کنید، قالب های مختلف ویدیویی را انتخاب کنید. دوشنبه اول ماه می تواند به یک جلسه پرسش و پاسخ اختصاص یابد، دوم می تواند یک فیلم آموزشی باشد و غیره.
  • ویدیوهای زنده خود را تبلیغ کنید: مطمئناً، افرادی که شما را در Insta دنبال می کنند، هر زمان که شروع به پخش یک ویدیوی زنده می کنید، به طور خودکار مطلع می شوند و آن را با پسندیدن های اینستاگرام شستشو می دهند. اما در مورد کسانی که پیرو شما نیستند چه می کنید؟ برای تبلیغ ویدئوهای Live Instagram باید از صفحات دیگر رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می توانید تصویری با بیان روال Instagram Live خود ایجاد کنید و آن را با دوستان و دنبال کنندگان خود در Facebook و YouTube به اشتراک بگذارید.
  • قبل از پخش زنده تمرین کنید: شما باید برای فیلمهای زنده اینستاگرام خود آماده شوید زیرا مخاطبان امروزی کاملاً بی تاب هستند. اگر هنگام پخش مستقیم نتوانید کلمات مناسب را پیدا کنید، این احتمال وجود دارد که بیشتر بینندگان شما مشاهده آن را متوقف کنند. بنابراین، قبل از اینکه به زندگی خود ادامه دهید، کمی وقت بگذارید و تمرین کنید. حتی اگر اسکریپت مفصلی ایجاد نکرده اید، برخی از مهمترین مواردی را که می خواهید بگویید اجرا کنید.
  • پیکربندی تنظیمات Instagram Story: پس از باز کردن ویژگی Stories ، روی نماد چرخ دنده در بالا سمت چپ صفحه ضربه بزنید تا به صفحه تنظیمات Instagram Stories دسترسی پیدا کنید. در اینجا می توانید انتخاب کنید چه کسی داستان های شما را ببیند و چه کسی پاسخ دهد. پاسخهای پیام از “همه” را برای حداکثر جذابیت در همه ویدیوهای زنده خود فعال کنید. همچنین گزینه “Share your story to Facebook” را فعال کنید تا فیلم های زنده شما به طور خودکار در صفحه مشاغل فیس بوک شما به اشتراک گذاشته شوند و مخاطبان فیس بوک شما را نیز به سرعت درگیر خود کنند.
  • فیلم های زنده خود را سرگرم کننده کنید: فیلم های زنده شما ممکن است پس از یک لحظه برای مخاطبان شما خسته کننده شود، به خصوص اگر صحبت زیاد باشد و زیاد کنش نداشته باشید. با این حال، از استفاده از فیلترهای صورت و تغییر نماهای دوربین (جلو – عقب و عقب – جلو) برای ایجاد ادویه در بینندگان استفاده کنید. هیچ چیز کاملاً شبیه اضافه کردن کمی شوخ طبعی برای نگه داشتن دنبال کنندگان خود در ویدئوهایتان نیست، بنابراین زیاد به آن فکر نکنید. فقط آن را انجام دهید!
  • برای افزایش در دسترس بودن ویدیوی زنده خود از IGTV استفاده کنید: IGTV برنامه افزودنی اینستاگرام است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهایی با طول بیش از یک دقیقه ارسال کنند. تا ماه مه سال 2020، کاربران اینستاگرام فقط می توانستند Stories از ویدیوهای Insta Live خود را به اشتراک بگذارند. با این حال، قوانین تغییر کرده است و کاربران می توانند تصمیم بگیرند که پس از پایان پخش مستقیم، فیلم های زنده خود را در بستر IGTV به اشتراک بگذارند. بهترین چیز در مورد IGTV این است که ویدیوهایی که در آنجا به اشتراک می گذارید به طور خودکار حذف نمی شوند، به شما یک بستر عالی برای گسترش در دسترس بودن ویدیوی زنده خود می دهند.
  • از بینندگان بخاطر اینکه بخشی از پخش هستند تشکر می کنید: فراموش نکنید که از همه بینندگان شرکت کننده در جریان مستقیم شما تشکر کنید. این یک حرکت بسیار اساسی است، اما می تواند کمک زیادی به احساس پیروی و ارزشمند بودن پیروان شما کند. همچنین، به دلیل هر خطایی که در طول جلسه زنده دارید، عذرخواهی کنید. خطاها جزئی از پخش زنده هستند، اما اگر آنها را نادیده بگیرید و ادامه دهید مثل اینکه هیچ مشکلی پیش آمده است، ممکن است مخاطبان شما آن را دوست نداشته باشند.

رشد تجارت مدرن تا حدود زیادی به فعالیت های آنلاین آن بستگی دارد. اینستاگرام یکی از چندین پلتفرمی است که به مشاغل و مارک های تجاری فرصت می دهد تا با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و Instagram Live یک ویژگی است که بسیار نادیده گرفته می شود. بنابراین، اگر در بازاریابی نام تجاری و محصولات و یا خدمات آن از طریق Instagram Live تلاش نکرده اید ، زمان آن است که این کار را انجام دهید! نگران اشتباهاتی باشید که ممکن است در چند پخش مستقیم مستقیم داشته باشید. هرچه بیشتر از این ویژگی استفاده کنید، بهتری در آن خواهید یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *