اصطلاحات اینستاگرامی

 اول با نام چند تا اصطلاح آشنا بشیم :

تولید محتوا: پست گذاشتن، استوری کردن ،live،IGTV و …

اینفلوئنسر : آدمای معروف اینستا گرام

نانو اینفلو ئنسر : اینفلوئنسرهایی با کمتر از ده هزار فالوور

میکرو اینفلورئنسر : اینفلوئنسرهایی با ده هزار تا صد هزار فالوور

ماکرو اینفلورونسر : اینفلوئنسرهایی با صدهزار تا یک میلیون فالوور

مگان اینفلوئنسر : اینفلوئنسرهایی با بیشتر از یک میلیون فالوور

فالوور شبکه‌ای : چند فالوور که با هم دوست یا فامیل هستن

 چهار روش افزایش فالوور:

1.تولید محتوای ارزشمند               تولید محتوای ارزشمند

محتوای ارزشمند تولید کنید، یعنی این‌که یه موضوع رو با روش خودت و با خلاقیت خودت ارائه بدی، مهم نیست که موضوع پیج چیه شخصی، فروش محصول، آموزش، فان ،سرگرمی یا هرچیز دیگه‌ای. مهم اینه که پست یا استوری که تو می‌زاری شبیه به کاری که بقیه می‌کنند نباشه.

پس اولاً تولید محتوا باید توسط خود انجام شده باشه یعنی از کسی کپی نکرده باشید.

دوماً این‌که اون محتوا انقد خوب و خلاقانه باشه که فالوور هات اون رو برای افراد دیگه بفرستند

نکات کلیدی: تولید محتوا توسط خودتون و کپی نکردن از دیگران -ارزشمند بودن محتوا –

ویژگی این روش: رایگان- زمان‌بر- فالووری که از این روش جذب بشه جزو بهترین نوع فالووره

2.تعامل با همکاران                                 تعامل با همکاران

این حس که فلانی رقیب منه، پس لایک نکنم و کامنت نذارم رو بذارید کنار. پیج هایی که به موضوع کار شما نزدیک هستن رو اولاً فالو کنید و بعد وقتی اون طرف پست می‌ذاره زیر پستش کامنت مناسب بزارید نه این‌که فقط استیکر قلب و بوس بفرستید .

کامنت مناسب یعنی اگه تو پست نکته‌ای رو گفت ،شما توی کامنت، اون نکته رو با یه نکته دیگه تکمیل کنید یا اگه سوالی پرسیده جواب مناسب بدید . از این روش فالوور های او شخص از طریق کامنت شما وارد پیج تون می‌شن و اگه ببینن پیج خوبی دارید فالوو‌تون می‌کنن.

نکات کلیدی :با پیج های هم موضوع با خودتون تعامل کنید -کامنت تکراری نزارید

ویژگی این روش :رایگان -زمان‌بر -فالووری که از این طریق جذب بشه تعامل زیادی با شما خواهد داشت

3.تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها   تبلیغات از طریق اینفلوئنسرهاها

اینفلوئنسرهایی که موضوع کاری اون‌ها به موضوع پیج شما نزدیک‌تر هست رو پیدا کنید و بهشون سفارش تبلیغ بدید که تو پست یا استوری تبلیغ پیج شما را بکنند مثلاً اگه پیج لباس فروشی دارید ،کمتر سراغ اینفلوئنسرهایی که کارش تست کردن غذاست برید. اگه تازه اول راه هستید و می‌خواهید با هزینه کم شروع کنید با تبلیغ توی پیج نانو اینفلوئنسرها شروع کنید و کم‌کم بعد از گسترش کارتون سراغ میکرواینفلوئنسرها،ماکرو اینفلوئنسرها و مگا اینفلوئنسرها برید .

نکات کلیدی :پیدا کردن اینفلوئنسرهایی راکه موضوع کاری اون‌ها تقریباً مرتبط با کار شماست -شروع کردن با نانو اینفلوئنسرها

ویژگی این روش: غیر رایگان- زمان کوتاه -جلب اعتماد این نوع فالوور ها راحت‌تره

4.برگزاری مسابقه                            برگزاری مسابقه در اینستاگرام

این‌که توی پست مسابقه بذارید و بگید سه نفر رو توی کامنت منشن کنید رو واقعاً بی‌خیال بشید چون از بس این نوع مسابقه زیاد شده دیگه بازدهی مطلوبی نداره. مسابقه باید خیلی هوشمندانه باشه و جایزه ارزشمندی داشته باشه، هیچ‌کس واسه ده هزار تومان به خودش زحمت شرکت تو مسابقه رو نمی‌ده مثلاً یک مسابقه خوب می‌تونه این باشه که شما یه پست خیلی خوب و درجه یک که واقعاً ارزش منتشر کردن رو داشته باشه رو از فالوور هاتون بخواید که استوری کنن و از بین کسایی که استوری کردن، به چند نفر جایزه بدید.

نکات کلیدی :نوع مسابقه باید هوشمندانه و خلاقانه باشه نه مثل مسابقه‌های رایج اینستاگرام- جایزه باید ارزشمند باشه( چه پول باشه چه محصول)

ویژگی این روش: غیر رایگان -زمان کوتاه- جذب فالوور های شبکه

 چند نکته کوتاه  برای افزایش فالوور

  1. تعداد فالوور مهم نیست ،مهم کیفیت فالووره
  2. بجای تمرکز روی تعداد فالوور، روی تولید محتوا تمرکز کنید
  3. قبل از این‌که از راه‌های غیر رایگان افزایش فالوور استفاده کنید به پیج خودتون سر و شکل یه پیج حرفه‌ای رو داده باشید ،عکس پروفایل خوب ،بیوی مناسب، حداقل سی پست جذاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *