بهترین کمپین های بازاریابی اینستاگرام

بهترین کمپین های بازاریابی اینستاگرام
باورش سخت است که اینستاگرام، که در سال 2020 ده ساله شد، زمانی فقط یک برنامه سرگرم کننده برای ارسال عکس بود.
رشد آن در دهه اخیر باعث شده است که این نه تنها به یکی از پر کاربردترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی در سطح جهان تبدیل شود بلکه به یک ابزار
قدرتمند بازاریابی برای هر دو برند معتبر و در حال ظهور تبدیل شود.
اینستاگرام بیش از 1080 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد و بیشترین قدرت آن در سادگی آن است.
برخلاف برخی دیگر از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی، Insta بیشتر به جنبه های تصویری و کمتر به متن اختصاص دارد، که این امر را به عنوان بستر ایده آل
برای خلاقیت برندها و ارتباط با مخاطبان هدف خود برای نمایش جدیدترین محصولات خود در می آورد.
طی سالهای گذشته، Insta میزبان کمپین های بازاریابی است که توسط صدها و هزاران مارک راه اندازی شده است و در این پست، برخی از بهترین ها
را از 2017 – 2019 بررسی خواهیم کرد.
اگر در Instagram هستید و می خواهید استفاده کنید این پلتفرم به عنوان یکی برای ارتقا brand نام تجاری شما و به دست آوردن تعداد زیادی لایک از اینستاگرام، ادامه
مطلب را بخوانید زیرا ما همچنین بر آنچه شما می توانید از کمپین هایی که پوشش خواهیم داد یاد خواهیم گرفت.

1. جان مایر (2017)

در سال 2017، خواننده و آهنگساز برجسته آمریکایی، جان مایر، هفتمین آلبوم استودیویی خود، “جستجوی همه چیز” را منتشر کرد و برای تبلیغ آلبوم به ارگانیک ترین
شکل ممکن، به اینستاگرام رفت. البته، تیم بازاریابی وی کمپین های مختلفی را در Insta و سایر سیستم عامل ها برای افزایش آلبوم و افزایش فروش راه اندازی کرد،
اما کاری که خود مایر انجام داد در جلب توجه مردم به آلبوم بسیار موثرتر بود.
وی از ویژگی Live Instagram برای پخش برخی از آهنگهای خود از آلبوم به همراه برخی از موفقیت های قدیمی ترش استفاده کرد.
همانطور که انتظار می رفت، هزاران نفر از فالوورهای اینستاگرام او در جریان زندگی مستقیم قرار گرفتند و او را با عشق و تحسین شاد کردند.
مایر همچنین سوالات بیشتری را از طرفداران خود دریافت کرد و بعداً این آلبوم در فروشگاه ها جایزه گرفت، زیرا این آلبوم در بیلبورد 200 آمریکا در رتبه دوم و آلبوم های راک
تاپ بیلبورد در شماره یک به نمایش درآمد.
درسی که می توان در اینجا آموخت ساده است. شما می توانید تمام آنچه را که می خواهید در خلق تصاویری جذاب برای تبلیغ محصولات خود متمرکز کنید، اما هیچ چیز
در این دنیا نمی تواند جایگزین تعامل و تعامل ارگانیک با پیروان شود.

2. Airbnb (2017)

کمپین # ما قبول می کنیم Airbnb یکی از ستودنی ترین کمپین های اینستاگرام در سال 2017 بود، زیرا به دو موضوع پرداخت که یکی از آنها داخلی و دیگری سیاسی بود.
مسئله داخلی مربوط به سال 2016 بود که این مارک با واکنش شدید چند مهمان روبرو شد و آنها را به تبعیض بر اساس نژاد، جنسیت و مذهب متهم کردند.
در نتیجه این واکنش، Airbnb سیاست جدید “تعهد جامعه” را تدوین کرد و از میهمانان در مورد برخورد غیر تبعیض آمیز برند اطمینان خاطر نشان کرد.
با این حال، دیری نپایید که خبر ممنوعیت پرواز از سوی دولت ایالات متحده اعلام شد و این ممنوعیت کشورهایی را که اکثریت مسلمان داشتند، هدف قرار داد.
مردم به اسلحه برخاستند، زیرا معتقد بودند که این سیاست نتیجه تعصب است. Airbnb احساس کرد که بهترین زمان برای متقاعد کردن پیروان خود در مورد
موضع خود در برابر تبعیض و تعصب است و # ما قبول می کنیم متولد شد. این تصاویر بصورت نژادی، قومی و مذهبی مختلف با عنوان “همه ما تعلق داریم”
را نشان می داد.
این کمپین موفقیت چشمگیری داشت و ثابت کرد که همیشه ایجاد یک کمپین پیرامون موضوعات اجتماعی و سیاسی مرتبط ایده بدی نیست.
همراه با خط مشی “تعهد جامعه”، زمان مبارزات انتخاباتی کاملاً مناسب بود و حتی توانست برنده جایزه Shorty شود.

3. Stella Artois (2018)

Stella Artois، مارک آبجو تحسین شده بین المللی از بلژیک، در سال 2018 به دلیل کمپین #GiveThemTimeBack خود، که ترکیبی از یک کمپین بازاریابی دیجیتال و تلاش
برای افزایش آگاهی در مورد یکی از مهمترین موضوعات در مورد توسعه یافته بود ، بسیار مورد تشویق قرار گرفت. و ملتهای در حال توسعه ؛ اب.
از طریق این کمپین، استلا آرتویز اقدام به تبلیغ کیسه چاپ محدود خود کرد. پیام به پیروان مشتاق آن ساده بود. پول حاصل از هر خرید کمک می کند تا به مدت 5 سال در
یک کشور در حال توسعه یا در حال توسعه آب سالم به آب پاک برسد. برای کمک به افزایش فروش ، مارک تجاری با موسس Water.org و ستاره هالیوود، مت دیمون، که
در تعدادی از فیلم های سخنران حضور داشت، همکاری کرد و افراد و مارک های دیگر را تشویق کرد تا حمایت خود را برای این امر نشان دهند.
نتیجه این کار ساده است. اگر با هر سازمان خیریه ای در ارتباط هستید، این انجمن را در اینستاگرام معرفی کنید. با ترکیب تبلیغات محصولات خود و آگاهی در مورد اهداف
خیریه، کمپین هایی را ایجاد کنید.
از طریق چنین کمپین هایی، نه تنها نام خود را بیرون می کشید، بلکه در مورد موضوعات مهم نیز آگاهی می دهید و مردم را به اقدام تشویق می کنید.

4. Swiggy (2018)

سیستم عامل های سفارش و تحویل آنلاین مواد غذایی در سال های اخیر شاهد افزایش سریع محبوبیت بوده و در سال 2018، بزرگترین چنین سیستم عامل در هند،
Swiggy، برای گسترش دامنه خود و همچنین افزایش نصب های تلفن همراه خود، برای یک کمپین مستقر در Instagram Stories به اینستاگرام رفت. برنامه
این برند در استفاده از ویژگی های Instagram’s Stories برای مبارزات انتخاباتی خود هوشمندانه عمل کرد و تصاویر زیبا و خوشمزه ای از آب و هوا را به نمایش گذاشت.
همچنین CTA هایی مانند “اکنون نصب شود” و پیام هایی برای آگاهی کاربران موجود و احتمالی برنامه از مشوق هایی مانند “تخفیف 33٪” وجود داشت.
این کمپین به مدت سه ماه به طول انجامید و نتایج باورنکردنی بود، زیرا این برند موفق شد نصب برنامه خود را 17٪ افزایش دهد و همچنین هزینه های بازاریابی خود را
برای نصب برنامه 30٪ کاهش دهد. Swiggy همچنین شاهد افزایش سریع بازدید وب سایت خود بود که به لطف کمپین 30٪ افزایش یافت.
از نظر افزایش مشتری خود، Swiggy به طور موثر حضور خود را در 15 شهر در طول و عرض هند افزایش داد.
اگر در تجارت مواد غذایی هستید، این کمپین چیزهای زیادی برای آموزش دارد، زیرا نشان می دهد که چگونه تصاویر موثر غذا می تواند در ایجاد انگیزه برای اقدام علاقه
مندان موثر باشد، به ویژه اگر تصاویر با تخفیف و پیشنهادات جذاب همراه باشد.

5. Mothercare (2019)

Mothercare، خرده فروش شماره یک مراقبت از کودک در انگلستان، کمپین #BodyProudMums خود را در سال 2019 آغاز کرد و حول محور مادرانی بود که در برابر
فشارهای اجتماعی که پس از زایمان شکل نمی گیرند، خم نمی شوند.
این کمپین نه تنها در انگلیس بلکه در سراسر جهان با موفقیت همراه بود، مادران جدید با هشتگ #BodyProudMums بدن خود را پس از بارداری و نوزادان خود با افتخار
نشان دادند. دسته رسمی Insta Mothercare بهترین عکس های به اشتراک گذاشته شده با استفاده از هشتگ را به اشتراک گذاشته است.
البته صحبت در مورد یک مسئله اجتماعی که مردم از آن آگاه هستند اما دوست ندارند از آن صحبت کنند می تواند انتقاداتی را به همراه داشته باشد و برخی از منتقدان
تحت تأثیر کمپین قرار نگرفتند. با این وجود، در مجموع، موفقیت این کمپین می تواند بازاریابان مشتاق Insta را بیاموزد که اگر می خواهید توجه دنبال کنندگان واقعی
اینستاگرام خود را داشته باشید، ایجاد یک کمپین پیرامون یک مسئله اجتماعی می تواند موثر باشد. داستانهایی که از مادران سراسر جهان نقل شده است
نیز بر ضرورت آلی نگه داشتن کمپینها تأکید دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *