راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

راهنمای کامل تجزیه و تحلیل اینستاگرام

آیا اخیراً به شماره های اینستاگرام خود نگاه کرده اید؟ شاید شما دوست های خود را ثبت کرده یا از رشد ماه به ماه پیروان خود تصوری

داشته باشید. اما آیا واقعاً تجزیه و تحلیل را کاوش کرده اید و این داده ها را غربال کرده اید؟ اگر جواب منفی است، وقت آن است که فقط

این کار را انجام دهید!

نگاهی به تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود به شما کمک می کند نحوه عملکرد این پلتفرم را به عنوان بخشی از استراتژی کلی بازاریابی

خود بفهمید و همچنین به شما امکان می دهد با این بستر اجتماعی قدرتمند و پرجمعیت ، تجارت خود را بهبود بخشیده و رشد دهید.

در این راهنما، من توضیح می دهم که چرا تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما مهم است و شما را در تمام گزینه های تجزیه و تحلیل موجود

بررسی می کنم. من نشان خواهم داد که کدام داده ها برای اهداف تجاری شما بیشترین اهمیت را دارد تا شما دقیقاً بدانید که کجا باید

توجه خود را متمرکز کنید، و در آخر، من یک لیست کوتاه از ابزارهای تجزیه و تحلیل Instagram مورد علاقه خود را به اشتراک می گذارم.

 

چرا باید به Instagram Analytics اهمیت بدهم؟

با 25 میلیون پروفایل تجاری اینستاگرام در سراسر جهان و بیش از 200 میلیون بازدید کننده اینستاگرام از حداقل یکی از این مشخصات روزانه

که بازدید می کنند ، مشخص است که مشاغل در این بستر تبلیغاتی ارزش پیدا می کنند. با این حال، اگر نمی دانید چه کسی نمایه شما

را مشاهده می کند یا تبلیغات شما را می بیند، عملکرد پست های شما چگونه است، داستان های شما چقدر جذاب است و حساب شما

واقعاً چه ارزشی دارد، پس صرف وقت برای ارسال پست در سیستم عامل می تواند هدر دهد.

اگر به طور منظم آنالیزهای اینستاگرام خود را ارزیابی نمی کنید، می توانید:

مخاطب اشتباه را هدف قرار دهید.

ارسال بیش از حد مکرر (یا به اندازه کافی مکرر).

رانندگی بازدید کنندگان بی ربط به وب سایت شما.

رانندگی تماس ها از یک نوع آگهی که فقط یک بار استفاده کرده اید!

نادیده گرفتن ذکرهایی که می توانند منجر به مشارکت در آینده شوند.

ارسال در ساعات غیر بهینه روز یا روزهای هفته.

فرصت ها برای تعامل با نام تجاری در نظرات یا داستان های خود را از دست می دهید.

این فقط یک لیست کوتاه از کارهایی است که اگر به طور منظم در داده های اینستاگرام فرو می روید ، می توانید بهتر آنها را انجام دهید.

اطلاعاتی که از داده ها می گیرید به شما کمک می کند تا نحوه استفاده از سیستم عامل را بهبود ببخشید تا برای کسب و کار خود ارزش

بیشتری کسب کنید، که می تواند اینستاگرام را به عنصر مهم تری از استراتژی بازاریابی آنلاین تبدیل کند.

 

تجزیه و تحلیل مشخصات اینستاگرام

تجزیه و تحلیل نمایه شما مواردی است که مستقیماً از طریق صفحه “نمایه من” که پست های شما در آن زندگی می کنند، به آنها

دسترسی پیدا می کنید.

مثال تجزیه و تحلیل اینستاگرام حساب کاربری

این صفحه بینشها را به مدت یک هفته به شما نشان می دهد. ممکن است قبلاً اطلاعات آماری نمایه خود را بررسی کرده باشید،

اما شاید در معیارها جستجو نکرده باشید. بیایید آنچه را که در اینجا می توانید دسترسی داشته باشید بررسی کنیم:

برداشت ها: تعداد دفعات مشاهده پست های شما در بازه زمانی.

تعاملات: تعداد اقدامات انجام شده در حساب شما.

دسترسی: تعداد حساب های منحصر به فردی که هر یک از پست های شما را مشاهده کرده است.

بازدید از پروفایل: تعداد کل بازدیدهای نمایه در طول هفته.

کلیک های وب سایت: تعداد دفعات کلیک بازدیدکنندگان از صفحه نمایه شما روی پیوند به وب سایت شما.

کلیک های تماس / ایمیل: تعداد دفعات کلیک بازدیدکنندگان از صفحه نمایه شما روی دکمه تماس / ایمیل.

موارد ذکر شده: تعداد دفعات ذکر شده توسط حساب دیگر توسط کاربران دیگر.

 

تجزیه و تحلیل مخاطب اینستاگرام

مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ من شرط می بندم که شما یک جمعیت شناختی ایده آل از دنبال کننده هایی دارید که دنبال می کنید.

اما آیا این با افرادی که پست های اینستاگرام شما را می بینند و با آنها تعامل دارند همسو است؟

خوشبختانه، یک بخش کامل از تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما وجود دارد که به اطلاع رسانی در مورد مخاطبان شما اختصاص دارد.

 

در اینجا عوامل اصلی مورد توجه قرار گرفته است:

مکانهای برتر: این اطلاعات به شما امکان می دهد پنج شهر و کشور برتر که پیروان شما در آن قرار دارند را ببینید.

دامنه سنی: پیروان شما چند ساله هستند؟ این یک راه آسان برای فهمیدن است. اینستاگرام آن را با دامنه های زیر تجزیه می کند:

13-17، 18-24، 25-34، 35-44، 45-54، 55-64، 65+.

جنسیت: توزیع پیروان شما توسط زنان و مردان جدا شده است.

بدون نگرانی بیشتر، بیایید به جستجوی اطلاعات بپردازیم!

ساعتهای دنبال کننده: آماری بسیار مفید برای دیدن میانگین زمانی که فالوئرهای شما در اینستاگرام مشاهده می کنند.

روزهای دنبال کننده: به همین ترتیب مفید است، این بخش روزهای هفته را نشان می دهد که پیروان شما بیشترین فعالیت را دارند.

تجزیه و تحلیل پست فردی

پس از مشخص شدن اینکه نمایه شما از مخاطبان مناسب اقدام می کند، می خواهید در تجزیه و تحلیل پست های فردی فرو بروید تا ببینید

که چگونه پیام خاصی با مخاطبان شما طنین انداز می شود. این یک روش مفید برای دیدن اینکه آیا محتوای شما با مخاطبان شما خوب کار

می کند یا خیر.

 

در اینجا آمار موجود برای پست های جداگانه وجود دارد:

تعاملات: این اقداماتی است که مستقیماً از طریق پست شما انجام شده است. خواه از پروفایل شما بازدید شود، از یک پیوند لینک،

یا با استفاده از دکمه تماس / ایمیل در پست خود، این موارد در اینجا ردیابی و ضبط می شوند.

کشف: هرکسی که به اندازه من به اینستاگرام معتاد باشد احتمالاً قبلاً از ویژگی کشف استفاده کرده است. این به شما امکان می دهد

محتوای جدیدی را از حساب هایی که ممکن است در حال حاضر دنبال نکنید پیدا کنید – و بله، حساب کسب و کار شما واجد شرایط نشان

دادن در این صفحه است. اینستاگرام سپس تعداد حساب های دریافتی از طریق کشف را که در حال حاضر شما را دنبال نمی کنند،

به شما اطلاع می دهد.

دنبال می کند: چه تعداد دنبال کننده جدید از یک پست دریافت کرده اید.

دسترسی: تعداد پستهای ارسالی به چند حساب منحصر به فرد رسیده است.

 

برداشت ها: تعداد کل بازدید پست شما.

اینستاگرام همچنین این موضوع را بر اساس دسته بندی تقسیم می کند تا ببیند پست در خانه از هشتگ ها، از پروفایل، از سایر موارد

بر روی سیستم عامل مشاهده شده است.

ذخیره می کند: تعداد حساب های منحصر به فردی که پست شما را در پوشه ذخیره شده شخصی آنها ذخیره کرده است.

نظرات: تعداد نظرات در مورد پست شما.

تجزیه و تحلیل داستانهای اینستاگرام

آخرین و نه مهمترین، ما استوری های اینستاگرام داریم. اگر در حال ارسال استوری های اینستاگرام نیستید، یک فرصت مهم را از

دست می دهید.

این ویژگی Snapchat-like اینستاگرام همچنان در حال افزایش محبوبیت است و به شما فرصتی دیگر می دهد تا برند خود را در

مقابل افراد بیشتری قرار دهید یا میزان مخاطبان فعلی خود را افزایش دهید.

هنگامی که داستان شما جذاب شد، در اینجا آماری است که می توانید ردیابی کنید:

برداشت ها: تعداد دفعات مشاهده داستان شما.

Reach: تعداد حسابهای منحصر به فردی که داستان شما را مشاهده کرده اند.

Exits: تعداد دفعات خروج کسی از داستان شما در میانه راه.

پاسخها: تعداد کل پاسخها به یک فیلم یا تصویر در داستان شما.

People insights: در اینجا لیستهایی از حسابهایی که مولفه خاصی از داستان شما را دیده اند لیست می شود.

 

چه داده هایی را باید ردیابی کنید؟

خوب، این اطلاعات زیادی در مورد تجزیه و تحلیل اینستاگرام شما است! برای کمک به اینکه شما احساس می کنید از تعداد قابل توجهی از

آمار درگیر نشوید، در زیر چند نکته برای آنچه باید تمرکز کنید آورده شده است.

قبل از شروع تجزیه و تحلیل داده ها، مهم است که از هدف اصلی خود برای سیستم عامل آگاه باشید. آیا استراتژی شما برای رانندگی

بیشتر بازدید کنندگان وب سایت است؟ شاید اینستاگرام شما به عنوان جامعه ای برای اشتراک ایده های مشتریان ایجاد شده باشد.

یا شاید شما برای افزایش آگاهی از برند در بین مخاطبان خود حضوری در اینستاگرام ایجاد کرده اید. حتی ممکن است اهداف مختلفی برای

حساب خود داشته باشید. برخی از پست ها ممکن است برای افزایش آگاهی تنظیم شده باشند، در حالی که دیگران می توانند فروش را

افزایش دهند. برای استفاده از تجزیه و تحلیل اینستاگرام به نفع خود باید بدانید که به دنبال چه هستید.

در اینجا سه ​​هدف مشترک با سه معیار اصلی برای ردیابی هر یک وجود دارد.

 

شماره 1: ایجاد آگاهی از برند

اگر شما یک شرکت جدید هستید که به دنبال ایجاد نام برای خود هستید یا یک کسب و کار مستقر در تلاش برای ورود به بازار جدید یا راه

اندازی محصول جدید، اینستاگرام ممکن است بهترین مکان برای ایجاد آگاهی از نام تجاری شما باشد.

این یک هدف عالی برای این سیستم عامل است، زیرا به احتمال زیاد مخاطبان هدف شما در جایی در اینستاگرام هستند.

این معیارهایی است که می خواهید روی آنها تمرکز کنید:

تعداد پیروان: رشد پیروان با رشد آگاهی از برند (و لذت بردن از نام تجاری!) مطابقت دارد. اگر به دنبال حساب های خود افزایش حساب های

جدید مشاهده می کنید، این نشانه طنین انداز شدن نام تجاری شما در اینستاگرام است.

برخی از راه های مفید برای رشد پیروان خود این است که تبلیغات خود را با این هدف انجام دهید ، در کمپین های مشترک با مارک های

مرتبط مشارکت کنید و مسابقات را برگزار کنید که در آن افراد را ترغیب می کنید حساب خود را دنبال کنند و دوست دارند پست شما

وارد شود.

برداشت ها: هرچه تعداد افرادی که پست ها و داستان های شما را می بینند، بهتر است! اگر می خواهید آگاهی از نام تجاری خود را

افزایش دهید ، بنابراین باید اطمینان حاصل کنید که پست، داستان و اطلاعات حساب شما نیز در حال افزایش است.

دسترسی: Reach همچنین تعداد بازدیدهای پست ها ، داستان ها و حساب شما را ردیابی می کند. تفاوت دسترسی و برداشت در این

است که دسترسی به حساب های منحصر به فرد (نه همان حساب مشاهده شده چند بار پست اینستاگرام شما) اشاره دارد.

وقتی نوبت به آگاهی از برند می رسد، رشد دسترسی به اینستاگرام بسیار مهم است.

 

شماره 2: تولید سرنخ / فروش

این یک هدف بسیار معمول در بین بازاریابان است. چه کسی فروش بیشتری نمی خواهد؟ چندین استراتژی وجود دارد که می توانید برای

هدایت فروش از طریق اینستاگرام از جمله اجرای تبلیغات هدفمند و ارسال پیشنهادات ویژه برای دنبال کنندگان استفاده کنید.

اما چگونه می توانید موفقیت آنها را ارزیابی کنید؟

تبلیغ تجزیه و تحلیل اینستاگرام برای تجارت الکترونیکی

سه معیار اصلی برای ردیابی وجود دارد:

کلیک های وب سایت: در تبلیغات، پست ها و داستان های خود، به احتمال زیاد بینندگان را به خرید یا پر کردن فرم در وب سایت خود

ترغیب می کنید. پیگیری اینکه چند نفر در واقع این کار را انجام می دهند به شما کمک می کند تا بفهمید تلاش شما نتیجه خوبی دارد.

کلیک های تماس / کلیک های ایمیل: تماس های تلفنی و ایمیل ها نشانگرهای خوبی برای آینده است.

افزایش این نقاط لمسی نشانه ای در جهت تبدیل سرب مناسب است.

ساعات / روزهای دنبال کننده: توجه به میزان اشتیاق بیشتر مخاطبان به شما در بهبود استراتژی اینستاگرام کمک می کند.

شما می توانید برنامه های تبلیغاتی خود را هنگامی که بیشترین فعالیت مخاطبان خود را دارند و به نوبه خود باعث افزایش تعامل می شود،

برنامه ریزی کنید.

 

شماره 3: ایجاد یک جامعه

با داشتن محتوای بسیار سرگرم کننده و جذاب بصری در اینستاگرام، مکان بهتری برای ایجاد یک جامعه تعاملی وجود ندارد.

اگر این هدف اصلی شماست، بنابراین باید به طور مداوم معیارهای زیر را کنترل، پاسخ دهید و ارزیابی کنید:

نظرات: یک جامعه صحبت می کند. چه راهی بهتر از انجام مکالمه در پست های خود برای انجام این کار؟ همچنین این فرصت را به شما

می دهد تا با اعضای انجمن پاسخ دهید و درگیر شوید. به عنوان یک قاعده کلی، هرگز نظرات را نادیده نگیرید، حتی اگر فقط آنها را دوست

دارید.

پاسخ های داستان: این روش عالی دیگری برای ارزیابی میزان فعالیت جامعه شما است. داستان ها ابزاری عالی برای استفاده در صورت

تلاش برای تعامل با پیروان برای ایجاد جامعه هستند. اگر بینندگان داستان شما وقت خود را برای پاسخ دادن اختصاص می دهند، این یک

نشانه عالی است.

نامزدی: سرانجام، وقتی صحبت از جامعه سازی می شود، تعامل بسیار مهم است. پیگیری میزان جذابیت آگهی ها، پست ها، نمایه و

داستان ها، کار شما را در جهت رسیدن به هدف تضمین می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *