رسالت اینستاگراماینستاگرام

اینستاگرام برای چی ساخته شده ؟ اگه بتونیم به جواب این سوال فکر کنیم و درکش کنیم اتفاقای خیلی خوبی برای پیج مون می‌افته ،حقیقت ماجرا اینه که اینستاگرام برای ارتباط و تعامل دو طرفه ساخته شده ،اگه بتونیم این بحث رو درک کنیم و دنبال ایجاد رابطه و تعامل باشیم بدون شک رشد می‌کنیم چون اساس این برنامه روی همین داستان می‌چرخه .

کامنت گیریکامنت گیری

برای گرفتن کامنت بیشتر، نیاز به سوال پرسیدن و اصرار کردن برای نوشتن کامل نیست.فقط روی دو چیز باید تمرکز کنی: محتوایی جذاب و مخاطب هدف.

نمی‌گم که سوال پرسیدن ،اشتباهه. دارم می‌گم اصل داستان یه چیز دیگه‌ست .اگه مخاطب هدفت، درست باشن و تو رو بشناسن، از طرفی هم محتوای جذاب داشته باشی، خودشون کامنت می‌زارن برات.

#نه به اصرار به کامنت گذاشتن

الگوریتم اینستاگرامالگوریتم اینستاگرام

نمایش یا عدم نمایش پست‌ها و استوری های اینستاگرام، برمی‌گرده به ارزشمندی اون پست یا استوری، ارزشمندی هم برمی‌گرده به نرخ تعامل و درگیری اون پست و استوری ،حالا چه چیزی هم روی نرخ تعامل اثر داره ؟خیلی داستان داره و من رو در چند روز پیش دچار چالش سختی کرد .مفصلاً در این موضوع صحبت می‌کنیم ولی همین رو بگم که تعداد کامنت ها روی این نرخ، اثر گذار هستش.

بستن کامنت‌هابستن کامنتها در اینستاگرام

طبق اسلاید قبلی بستن و حتی پاک کردن زیاد کامنتها،سبب کم شدن نرخ تعامل می‌شه و در ادامه شانس کمتری برای دیده شدن داریم(نگفتم اصلاً دیده نمی‌شی گفتم شانس‌تون برای دیده شدن کمتر می‌شه) .پس طبق این موارد بستن کامنت پست ها و حتی پاک کردن تعداد زیادی از این کامنت‌ها اشتباه هستش و نباید انجام بدیم.

کامنت‌های بی‌ارزشکامنت های بی ارزش در اینستاگرام

کامنت های طولانی و مرتبط با موضوع پست ،ارزش بیشتری دارند تا صرفاً ارسال ایموجی یا عبارت‌های کوتاه مثل مرسی و عالی و غیره. چرا؟ منطق می‌گه وقتی کامنت طولانی می‌شه حتماً یه بحثی است ،وقتی بحثی باشه درگیری بیشتر می‌شه ،حالا درگیری که بیشتر می‌شه شانس دیده شدن هم بیشتر می‌شه .

گروه‌های تعاملیگروه های تعاملی

کاری به رفتار ربات گونه بودن این گروه‌ها ندارم، در مورد این گروه‌ها مفصل توضیح می‌دم در آینده، فقط می‌خوام بگم بهتون که این کامنت های رگباری و کوتاه اون ارزشی که فکرش رو می‌کنید رو ندارن، درضمن اعتبار شما رو هم کم می‌کنه. اکثرا بلاگرها هستند که این گروه‌های تعاملی را دارن .برای همین ،وقتی می‌ری زیر پست ها شون و کامنت‌ها رو می‌خونی ،همه دارن قربون صدقه هم می‌رن ،(خواهری چقدر دلم تنگ شده بود برات ).

کامنتهای اولیهکامنت های اولیه

طبق قواعد اینستاگرام ،درگیری در ساعت اولیه ارسال پست ،می‌تونه مثبت باشه پس حواس‌تون باشه حداقل یک ساعت اول ارسال پست‌تون آنلاین باشین و کامنت ها رو جواب بدین.

سیاست داشته باشین

یک کلمه را یک جمله کنید.

یک جمله را دو جمله کنید.

کامنت منفی رو خوب جواب بدید و تهدید رو فرصت کنید.

یکی از الگوریتم‌های مهم ایستاگرام زمان گذاشتن هستش ،یعنی چی ؟

یعنی مخاطب اگه روی پست شما وقت بذاره، این ارزشمندهستش ،حالا یکی از راهای وقت گذاشتن می‌تونه جواب کامنت ما باشه.

وقتی مخاطب می‌گه به به چه پست خوبی ،ننویس مرسی یا ممنون یا ایموجی گل و قلب بفرست، به جاش اسمش رو صدا بزن خانم یا آقای فلان مرسی از توجهت و مرسی از محبتت، آره واقعاً موضوع جالب یا مهمی بود و خوشحالم که شما را راضی کرده.

با این نوع جواب دادن دو اتفاق مثبت می‌افته

اولاً که مخاطب از شما خوشش میاد که براش ارزش قائل شدی پس یک قدم به دایره ارتباطی شما نزدیک‌تر می‌شه.

دوماً که مخاطب دوباره برمی‌گرده که کامنت رو بخونه، حتی اگه دوباره جواب نده ،باعث می‌شه که دوباره وقت بذاره برای خوندن کامنت، پس وقت سپری می‌شه روی پست ،پس امتیاز مثبت محسوب می‌شه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *