چه ساعتی پست بفرستم ؟

پست گذاشتن در اینستاگرام در چه ساعتی؟

هدف این مقاله؟

اینقدر ازم سوال شده که چه تایمی پست بفرستم بهتره؟ که دیگه تصمیم گرفتم یک بار برای همیشه این سوال رو جواب بدم و پرونده را ببندم.
جواب این سوال که چه تایمی پست بفرستم چیزی جز تایم شلوغ نیست. یعنی چی؟ یعنی تایمی که بیشتر مخاطبان آنلاین هستند. همیشه اینو گفتن بهمون ولی خب  دلیل اصلیش چیه؟

یکی دیگر از الگوریتم های اینستاگرام

اینقدر بهش قبلا اشاره کردم که دیگه باید همه تون بلد باشید. اینستاگرام دیگه مثل قبل نیست که همه پست های ما رو به همه مخاطب هامون نشون بده .مثل خود تو که ممکن است صدها نفر را فالو کرده باشی ولی در روز فقط استوری تعداد کمی را می‌بینی.
اگه فکر می کنی بقیه استوری نذاشتن اشتباه می کنی .حقیقت اینه که خود اینستاگرام بنا به دلایلی اون  رو از تو مخفی نگه میداره. این اتفاق هم برای پیج خودت افتاده و خیلی از مخاطب هات،احتمالا نمی بینن پست  و استوری هاتو .حالا دلیلش چیه؟ ارزش

ارزش یعنی چی ؟

ارزش
یعنی اینستاگرام طبق معیارهای خودش تشخیص میده که این پست و استوری ارزش دیده شدن برای  مخاطب ها رو هم داره یا نه؟
یکی از این معیارها ،میزان تعامل مخاطب در دقایق اولیه ارسال پست است .یعنی هر چقدر این تعامل بیشتر باشه شانس دیده شدن بیشتر میشه. نه فقط برای مخاطب های خودمان بلکه حتی در هشتگ و غیره
از طرفی گفته میشه که اینستاگرام ،پست ما را اول به درصد کمی نشون میده و اگه تعامل گرفت درصد بیشتر میشه .خب وقتی ما در تایم شلوغی ارسال کنیم چی میشه؟ شانس تعامل بیشتر میشه.
از کجا بفهمیم که بیشتر مخاطب هامون چه تایمی آنلاین هستند؟
اولاً کمک از تقلب خود اینستاگرام یا همون اینسایت.
دوما تجربه خودمون در مورد تجربه توضیح میدم.پیج بیزینسی باشد
اولاً باید پیجتون بیزینسی باشه تا بتونید گزینه اینسایت را داشته باشید.
دوما وارد قسمت audience بشید و پایین صفحه برید .شاید براتون جالب باشه که شما اون بالا ،آمار صفحه من را می بینید. همانطور که مشخصه من در هفته گذشته ۱۷۳۶ فالوور گرفتم.
میانگین آنلاین بودن مخاطب
در این قسمت های مشخص شده، شما میانگین آنلاین بودن مخاطب هاتون رو میبینی.
اگر روی حالت روز بزنی، روزهایی که آبی پررنگ هستند یعنی بیشتر آنلاین هستند.
اگر روی ساعت بزنی ،کافیه یک بار روی نمودار کلیک کنید تا به صورت عددی هم نشون بده .
طبیعتاً باید تایمی که عددش یا طول نمودارش  بیشتر هست ،پست بفرستیم.
همانطور که می بینید به صورت بازه های سه ساعته مشخص شده که می‌توانیم در این بازه پست خودمون رو بفرستیم و بازدهی بیشتری بگیریم.

همه چی برمیگرده به شناخت شما از مخاطبت و آزمون و خطا در این زمینه که با توجه به این شناخت، چه ساعتی پس بفرستم! مثلا چند نمونه رو ببینیم:
.
🔅من محتوای آشپزی و آموزش مربوط به خانم ها رو دارم و فکر می‌کنم خانم ها تا بیدار بشن و کارهای خونه رو انجام بدن حدودا ساعت ده، یازده صبح میان اینستاگرام
.
🔅 من محتوای آموزشی برای افراد شاغل دارم پس فکر میکنم چون صبح سرکار هستن، میتونم ساعت حدود دوازده تا دو که معمولا وقت نهار و استراحت است یا عصر که برمیگردن خونه حدود ساعت پنج و شش، تایم خوبی باشه برای ارسال محتوا
.
🔅من مسائل عمومی منتشر میکنم و بلاگر هستم و معمولا هم آقا و هم خانم مخاطب من هستن، پس میشه شب ساعت نه تا حدود دوازده پست بفرستم که بعد شام، پست من رو ببینین
.
🔅من در حوزه فتوشاپ و دیجیتال مارکتینگ، عموما مخاطب های نسل جوان رو دارم پس حواسم هست چه ساعت هایی ممکنه خواب باشن
.
خلاصه که باید مخاطبت رو بشناسی و چندبار در ساعت های مختلف تست کنی که ببینی مخاطبت بیشتر در چه زمان هایی آنلاین هستن، راستی میتونی از ارسال استوری هم در ساعت های مختلف به این نتیجه برسی که در چه ساعتی، بیشترین ویو رو در ساعت اول داشتی و همون موقع ارسال کنی محتوات رو
.
💎 باشد که دیگر کسی نپرسد چه ساعتی محتوای خود را ارسال بنمایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *